Schrijf jij het beste jeugdverhaal?

Omschrijving

Doe mee aan de wedstrijd ‘Grote Prijs van de stad Ninove voor het Beste Jeugdverhaal’.

De Ninoofse auteur Mariette Vanhalewijn schrijft al zestig jaar boeken en verhalen voor kinderen en jongeren. De stad Ninove eert de schrijfster met een jeugdverhalenwedstrijd.

Thema van de wedstrijd: ALS VOGELS IN DE LUCHT

Verhalen kunnen net als vogels alle kanten uitvliegen. En net als vogels kunnen kleine en grote mensen vele kanten op met hun fantasie of in de werkelijkheid. Dromen, wensen, hoop, avontuur… Ver weg of dichtbij. Het verhaal in je hoofd dat eruit wil. Een verhaal dat vrolijk, grappig, spannend of misschien een beetje verdrietig is. Schrijf het vlot en boeiend neer zodat het gelezen en verteld kan worden aan jonge kinderen.

Praktisch

  • Maximum twee Nederlandstalige, ongepubliceerde jeugdverhalen over het thema ‘Als vogels in de lucht’
  • Deelnemers zijn minimum 16 jaar
  • Uiterste inzendingsdatum 1 augustus 2020
  • Tien verhalen worden geïllustreerd en samengebracht in een boek
  • Jury onder voorzitterschap van Mariette Vanhalewijn

Prijzenpot

  • Grote Prijs van de Stad Ninove voor het Beste Jeugdverhaal (1750 euro)
  • Jongerenprijs voor -25 jaar (250 euro)

Wedstrijdreglement - Inlichtingen

Raadpleeg het reglement op de website van bib Ninove of mail naar bib@ninove.be voor meer inlichtingen.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Prijzenpot Grote Prijs van de Stad Ninove voor het Beste Jeugdverhaal (1750 euro) Jongerenprijs voor -25 jaar (250 euro)

Georganiseerd door Stad Ninove en bib Ninove


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.