Schrijven voor Boon

Omschrijving

Aan alle taalliefhebbers in Vlaanderen en Nederland: neem de pen in de hand en wees creatief!

2023 doet bij heel wat literatuurliefhebbers een belletje rinkelen: De Kapellekensbaan van de Aalsterse schrijver Louis Paul Boon bestaat al 70 jaar.

Het literair Louis Paul Boon Genootschap wil die datum uiteraard niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Ben je vertrouwd met dit werk van Louis Paul Boon? Of heb je andere boeken van Boon gelezen? Ken je zijn biotoop Aalst? Of denk je gewoon: niets van dat alles.

Misschien heb je wél zin om zelf creatief aan de slag te gaan en in de voetsporen te treden van Boon….. Dat kan!

Neem deel aan de wedstrijd die het Boon Genootschap organiseert. Drie laureaten maken kans op een mooie prijs en vooral: ze genieten eeuwige roem als auteur in spe!

Je tekst is een authentieke, nog niet gepubliceerde tekst in proza: verhaal, verhandeling, brief, essay, theatermonoloog…. Het woord 'Kappellekensbaan komt minstens één keer voor. 

Deadline: 1 november 2023

Inzenden naar: schrijvenvoorboon@lpboon.net 

Website: https://www.lpboon.net/nieuws/schrijven-voor-boon-schrijfwedstrijd-met-mooie-prijzen/ 

Regels

  • Wat wordt verwacht? Een authentieke, nog niet gepubliceerde tekst in proza: verhaal, verhandeling, brief, essay, theatermonoloog….
  • Meer dan één inzending per deelnemer mag zeker!
  • In de tekst komt minstens één keer het woord “ Kapellekensbaan” voor. Voor de rest: ongebreidelde vrijheid!
  • Houd je ver weg van plagiaat, artificiële intelligentie en alle ander kopieergedrag.
  • Wie kan deelnemen? Iedereen in Vlaanderen en Nederland!
  • Hoe indienen? Een ‘Word document’ in tekstgrootte 14 van maximaal 5 din A4 pagina’s wordt digitaal gestuurd naar schrijvenvoorboon@lpboon.net uiterlijk tegen 1 november 2023. Elke deelnemer vermeldt duidelijk zijn/haar naam, geboortejaar en contactgegevens.
  • Wie jureert? Docenten Nederlands, leden van het Louis Paul Boon Genootschap en een schrijver.
  • De keuze van de drie laureaten door de jury kan niet worden betwist. De bekroonde werken worden eigendom van het Genootschap en worden op de webstek van het Genootschap gepubliceerd.
  • 1ste prijs krijgt 500 euro. 2de prijs krijgt 250 euro. 3de prijs krijgt 100 euro.
  • De 3 laureaten nemen op de academische zitting van het Louis Paul Boon Genootschap in december 2023 hun geldprijs én een verrassingspakket aan boeken in ontvangst. Ze worden ook niet-betalend lid van het Boon Genootschap en hun bekroning krijgt de verdiende luister.
  • Vragen? Stuur een berichtje naar schrijvenvoorboon@lpboon.net
Deadline

Afgelopen


Details

Prijs 1ste prijs: 500 euro, 2de prijs: 250 euro, 3de prijs: 100 euro. Een verrassingspakket aan boeken. Niet-betalend lid van het Boon Genootschap.

Georganiseerd door Louis Paul Boon Genootschap