Schrijvers en beeldmakers gezocht voor ‘Ssst’, het zesde Hard//hoofd Magazine

Omschrijving

Schrijvers en beeldmakers gezocht voor ‘Ssst’, het zesde Hard//hoofd Magazine. Dien uiterlijk 24 augustus 2024 een pitch in.

Op het moment dat je overweegt om iets te zeggen, hoor je: ‘Ssst!’

Wie fluistert dit naar je, en waarom? Is het een dwingende ‘ssst’ die je de mond snoert omdat je zogenaamd te boos zou zijn? Is het een haast onuitgesproken ‘ssst’ van een geliefde, waarmee een taboe in stand wordt gehouden? Is het een ‘ssst’ omdat jij met jouw lichaam minder ruimte krijgt in het politieke debat en iemand je het zwijgen op wil leggen? Of misschien is het je eigen stem die je op geruststellende toon uitnodigt om even uit te tunen, je laptop dicht te klappen, je mobiel op vliegtuigstand te zetten en de natuur in te trekken.

Voor de voorjaarseditie van 2025 van ons literaire tijdschrift verkennen we de (zelf)opgelegde stilte. Waar komt onze aanbidding van rust vandaan? Is het een vorm van onderdrukking of juist eentje van zelfzorg? Stuur je korte verhalen, essays, gedichten of beeldverhaal over ‘ssst’ en deel jouw (beeld)verhaal over de kracht, het geweld en de kwetsbaarheid van stilte.

Dien uiterlijk 24 augustus 2024 een pitch in voor ‘Ssst’, het lentenummer van het magazine van Hard//hoofd. Lees de tips, bekijk de extra informatie en mail naar: oproep@hardhoofd.com. Pitches die te laat binnenkomen, nemen we niet in overweging.

We zoeken ook een illustrator voor onze cover, bekijk daarvoor deze oproep.

 

Beeld Hanneke Rozemuller

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Publicatie in magazine

Georganiseerd door Hard // hoofd