Speech Battle | Het is 2045: schrijf een speech voor Greta Thunberg!

Omschrijving

De tiende editie van Speech Battle staat in het teken van klimaatverandering. Het is 19 mei 2047, Greta Thunberg (44 jaar) geeft in Brussel een toespraak tijdens een grote internationale jongerenconferentie. 75 jaar geleden kwam het alarmerende rapport ‘Grenzen aan de Groei’ uit. Hoe staan we er nu voor? Schrijf de speech.

Speech Battle is de jaarlijkse wedstrijd speechschrijven georganiseerd door deBuren. Een deskundige jury selecteert drie finalisten uit de inzendingen van 2022. De finalisten krijgen de kans om hun speech te perfectioneren na een masterclass (zaterdag 23 april) van gerenommeerd speechschrijver en juryvoorzitter Renée Broekmeulen. De finale van Speech Battle vindt plaats op donderdag 19 mei bij deBuren in hartje Brussel. De drie speeches worden voorgelezen door een actrice. Zoals altijd kiest het publiek de uiteindelijke winnaar!

Meer info: www.deburen.eu

Regels

  • De tekst, geschreven in het Nederlands, moet voorgelezen ongeveer 9 à 10 minuten duren (ca. 1.000 woorden).
  • Stuur je tekst uiterlijk op 11 april (voor 10:00) naar xander@deburen.eu als een Word-bestand.
  • We vragen kandidaten om de volgende data vrij te houden in de agenda: Zaterdag 23 april (namiddag) – masterclass speechschrijven voor de drie finalisten.
  • Donderdagavond 19 mei 2022: Finale Speech Battle X.
  • De winnaar krijgt € 350.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd. 
Deadline

Afgelopen


Details

Prijs 350 euro en een plaats in de eregalerij van de Speech Battle

Georganiseerd door Vlaams-Nederlands Huis deBuren