Theater over 50 jaar - Shakespeare is dead

Omschrijving

Schrijf een theaterscène zoals die mogelijk over 50 jaar geschreven wordt. Is AI dan een gevestigde waarde, of is taal nog steeds hetzelfde? Zijn de thema’s klimaat, opwarming en oorlog nog actueel of is de hele wereld veranderd? Spreken mensen nog tegen elkaar, of zijn dialogen onbestaand geworden? Veel om over na te denken! 

De winnende tekst wordt op het theaterfestival Shakespeare is dead voorgelegd aan een groep theaterstudenten die er - onder begeleiding van professionele theaterdocenten - mee aan de slag gaan. Op het einde van het festival wordt dit stuk gespeeld voor een klein publiek. Het is zeker een eye-opener om te zien hoe acteurs een tekst naar hun hand zetten!

Voorwaarden

  • Gebruik in je scène minimaal twee personages. Meer mag ook.  
  • Je scène telt max. 1000 woorden.
  • Max. 1 inzending per persoon.
  • Regie-aanwijzingen mogen maar zijn geen must. 


Wil je meer weten over Shakespeare is dead? Neem dan zeker een kijkje op de website. Volg bijvoorbeeld de cursus 'Schrijven voor theater'. Ben je schrijfdocent? Volg dan 'Schrijven voor theater voor schrijfdocenten'.

 


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Tekst gebruikt als basis voor theaterstuk

Georganiseerd door Creatief Schrijven vzw i.s.m. WISPER en OPENDOEK


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.