Op vakantie

Omschrijving

"Vakantie. Een pauze in je dagelijkse leven. De tijd om je te ontspannen in de zon, al dan niet met een dikke laag zonnecrème, op je huid. Sluit je ogen, pak je pen en schrijf op wat je ziet, voelt of denkt", zo luidde de opdracht van deze wedstrijd. We ontvingen 54 straffe inzendingen. 

De redactie van DNG kroonde Stijn Vrints tot winnaar met het gedicht Wee(r) mij. Zijn tekst verschijnt in het magazine. 

 

Wee(r) mij

Ik reis over de frequenties

Van een bestemming langs

De barrières van een afstand.

 

240 Hertz, 850 kilometer

De snelweg golft in stilte 

Voorbij de horizon die zich

Niet laat meten.

 

Alles is weinig

Maar niets is zo veel,

Te veel.

 

En dan nu; rechtdoor(naar)zee

 


Vermeylenfonds en Creatief Schrijven vzw slaan handen in elkaar

Het Vermeylenfonds ontwikkelt sociaal-culturele praktijken voor een solidaire samenleving waarin vrijheid en gelijkwaardigheid centraal staan. Als vrijzinnig-humanisten omarmen zij diversiteit en pluralisme en willen zij burgers verbinden. Hun focus ligt daarbij op de sociale impact van taal.

Vijf keer per jaar publiceren zij het magazine DNG. Vijf keer per jaar verschijnt hier een schrijfkans, die leidt tot publicatie van één tekst in hun magazine. De focus ligt telkens op een ander thema.

Houd de kansen op deze site dus goed in de gaten!


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs publicatie in het magazine DNG

Georganiseerd door Vermeylenfonds i.s.m. Creatief Schrijven vzw


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.