Verdwalen Schrijfdag 2021

Omschrijving

“Welkom in Sprookjesland, verdwalen aangeraden.” 

Altijd al willen ontsnappen naar Wonderland? Meer fan van Zweinstein? Of toch Narnia? Niets leuker dan je fantasie laten leiden en zien waar je terechtkomt. Dat denken we ook naar aanleiding van de Schrijfdag, het festival van het geschreven woord. We gaan op zoek naar de meest fantastische werelden, magische verhalen, interessante personages. 

Schrijf mee...

Hoe ziet jouw Sprookjesland eruit? Laat het ons weten! Met het thema ‘Verdwalen’ krijg je de kans drie weken lang jouw Sprookjesland te verkennen.

Selecteert de jury jouw tekst? Dan komt hij op een creatieve creatie die Creatief Schrijven vzw ter ere van de Schrijfdag verspreidt. 

Duik mee...

Duik dieper in Sprookjesland en stel ons jouw wereld voor. Schrijf elke week mee aan een nieuwe opdracht. Bekijk alvast de eerste opdracht en stuur ons je eerste tekst uiterlijk donderdagmiddag 1 april om 12u! Dit is GEEN grap! 

Bekijk ook ons programma! Verdwaal in de de wondere wereld van woorden en schrijf mee op zaterdag 24 april. Meer informatie vind je op de website van de Schrijfdag

Veel succes gewenst! 

Regels

In aanloop naar de Schrijfdag verschijnen drie verschillende opdrachten waar jij als schrijfliefhebber aan kan deelnemen.  

  1. Het thema is ‘Verdwalen’.
  2. De tekst telt maximaal 600 tekens.
  3. Elke week verschijnt er een nieuwe opdracht op schrijfdag.be/wedstrijd/.
  4. Gedicht- of verhaalstructuur is vrij, maar plagiaat sluit de deelnemer uit. 
  5. De tekst is niet eerder bekroond en is in het Nederlands geschreven.
  6. Kandidaten kunnen één keer per opdracht deelnemen.
  7. Deelnemers sturen hun tekst voor week 1 uiterlijk donderdagmiddag 1 april om 12u. De opdracht voor week 2 wordt uiterlijk 8 april om 12u ingestuurd. Teksten voor de laatste opdracht worden ten laatste 15 april om 12u aanvaard. 
  8. Per opdracht/week selecteert de jury één winnaar. Alle deelnemers worden uiterlijk 20 april 2021 per e-mail verwittigd of hun inzending al dan niet de winnende tekst is. 
  9. Alle vereiste gegevens zijn verplicht.
Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Publicatie van de tekst en eeuwige roem op de Schrijfdag zelf

Georganiseerd door Creatief Schrijven vzw