10 jaar Klankenbos

Omschrijving

Oproep gedichtenparcours 10 jaar Klankenbos

De ervaring van stilte verdraagt weinig woorden. Maar ook de grote en kleine geluiden om ons heen laten zich moeilijk in taal vangen.

Musica daagt schrijvers en dichters uit om op een treffende manier het luisteren te verwoorden en te mijmeren over de relatie tussen mens, klank en omgeving. Metaforisch of recht voor de raap. In veel of weinig woorden.

Musica lanceert deze oproep naar aanleiding van het 10-jarig bestaan van Klankenbos, een unieke verzameling klankkunst in openlucht in het Provinciaal Domein Dommelhof te Neerpelt.

De jonge, beloftevolle schrijfster en podiumnimf Maud Vanhauwaert en Virginie Platteau, auteur voor o.a. RektoVerso, maken deel uit van de jury.

De winnende gedichten zullen gepresenteerd worden tijdens een publieksmoment op zaterdag 28 maart 2015.

Bekijk hier de oproep door Maud Vanhauwaert.

Oproep

*Schrijf een tekst of gedicht met als centrale focus klank, stilte of het luisteren.

*De tekst of het gedicht moet duidelijk leesbaar zijn op een A3-formaat (max. 400 woorden).

*De vorm van de tekst is vrij te kiezen.

*Inzendingen moeten ten laatste op zondag 8 maart 2015 gepost worden via www.azertyfactor.be

*Uit alle inzendingen worden max. 10 gedichten geselecteerd door een panel van juryleden (Virginie Platteau, Maud Vanhauwaert, Paul Craenen - directeur Musica).

*De geselecteerde gedichten worden opgenomen in een thematische publicatie en krijgen een permanente plaats in een gedichtenparcours door Klankenbos.

*De drie beste inzendingen winnen een tablet of e-reader.

Een samenwerking van Musica, Impulscentrum voor Muziek met Poëziecentrum en Creatief Schrijven

In het kader van 10 jaar Klankenbos


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.