Schrijvers Zonder Vlees

Omschrijving

Van 10 februari 2016 tot 26 maart vond de vijfde editie van Dagen Zonder Vlees (DZV) plaats, een campagne gericht op het bewust worden van onze voedingsgewoontes. De formule is ondertussen gekend. Minder vlees staat voor een beter klimaat. Meer dan 70000 mensen schreven zich dit jaar op de website in om zich de komende veertig dagen te bezinnen over wat er op hun bord belandt.    

 

The pen is mightier than the butcher’s knife  

 

Eerder dit jaar verscheen het DZV kookboek. Op Azertyfactor wilden we nagaan of er met de schrijfpen nog meer uit het onderwerp viel te halen. Wat is het Dagen Zonder Vlees-effect op je schrijven? Hoe ervaar je deelname aan de campagne? Word je poëtisch van al die groenten op je bord? Heb je altijd al dat ecologisch pamflet willen schrijven? Wil je een uitgekookt kortverhaal schrijven dat is geïnspireerd op het gedachtengoed van Dagen Zonder Vlees? 

 

40 dagen – 40 teksten    

 

We selecteerden elke dag (behalve op zondag) één tekst uit alle inzendingen. Lees de 40 teksten op www.creatiefschrijven.be/schrijvers-zonder-vlees.

 

 

 

Cartoon door Joris Snaet


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.