Poëziewedstrijd Bart Henckaerts

Omschrijving

De winnaar wordt half augustus bekend gemaakt.

----------------------

 

De organisaties curieus Limburg en Linx+ Limburg organiseren dit voorjaar een poeziëwedstrijd ter nagedachtenis aan Bart Henckaerts.

 

De wedstrijd is voor iedereen vanaf 14 jaar en heeft als thema ‘Rechtvaardigheid’. Gedichten die handelen over recht en onrecht in onze samenleving of in het dagelijkse leven komen in aanmerking.

 

De organisatie voorziet mooie geldprijzen voor de winnaars: bijvoorbeeld 250 euro voor de winnaar. Ook voor de laureaten uit de scholieren-categorie voorzien we een fijn aandenken.

 

Bart Henckaerts was jarenlang een vakbonds-topman die drie jaar geleden veel te jong en aan een slepende ziekte overleed. Omdat hij niet om status of geld gaf, maar wel om rechtvaardigheid, willen beide organisaties deze prachtige persoon in herinnering brengen met deze poeziëwedstrijd.

 

Je mag maximaal 3 gedichten inzenden. Voeg je gedichten in één keer toe. Eenmaal je op "inzenden" klikt, kun je niet opnieuw deelnemen.

 


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.