Blow-up! week 1

Omschrijving

Ingrid Strobbe schreef het winnende gedicht bij deze opdracht.

 

er breekt een brand in haar uit

de vlam zoekt een weg doorheen het bot

het speeksel spreekt als water

blus!

het vuur ligt nergens stil

in armen en in benen is zij liever luid dan lui

de hals gewerveld als een vis

blus!

het hart van al wie zij bewoond

de zee van al wat nat verschoond.

 

________________________________________

 

De Antwerp Tower is deze zomer de grootste pop-up van Vlaanderen. De toren met zijn 24 verdiepingen is het 3de hoogste gebouw van Antwerpen en biedt een adembenemend 360° zicht op de 'Koekenstad'. Een bijzonder kader voor een zomer vol creatieve events.

 

Ook jouw creatie kan een plaats krijgen in deze pop-up. Het Centrum voor Beeldexpressie en Creatief Schrijven vzw palmen de zesde verdieping in met de expo Blow-up. Samen met jou maken we een beeldende vloer die wekelijks groeit en evolueert. Klim in je pen en doe mee.

 

Tekst

Laat je inspireren door deze foto van Marleen Hiels en de bijhorende schrijfopdracht en stuur voor zondag je creatie in. Besteed ook aandacht aan de vormgeving, want die is belangrijk als je tekst gekozen wordt voor de expo. Voeg bijvoorbeeld een foto toe van je creatie op papier. Telkens op maandag maken we de winnaar bekend. De winnende tekst publiceren we op groot formaat en krijgt een ereplaats in de expo in de Antwerp Tower.

 

Elke week van juli en augustus publiceren we een nieuwe Blow-up-opdracht. Hou www.azertyfactor.be in de gaten.

 

Schrijfopdracht

Wat een vlammend intens waterfeestje! Na Le Grand Bleu (1988, Luc Besson), nu Le Grand Rouge? Of ben je geen fan van de dolfijnman? Als Jacques in de film in ijskoud water duikt, reageert zijn lichaam als een dolfijn. Hmm, lekker voor hem.

Hier gaat een man? een vrouw? een vurig spannend gevecht aan met...? Vlammen? Een brandende zonsondergang? Als X in een vuurzee duikt reageert zijn/haar lichaam als een oryx die zijn lichaam ingenieus kan afkoelen.

 

Schrijf in een gedicht van max. 10 regels de sensaties die je lijf doortrekken als je zo vrij als een dolfijnman; of een oryxvrouw; of een... in zo'n vurig zeetje mag duiken.


©Daniel Billiet

   

 

Beeld

Heb je een toffe foto, een beeld dat je met de wereld wil delen? Dan ben je welkom in de Antwerp Tower om die ter plaatse uit te vergroten tot een gigantisch werk van 120 op 80 cm (of maar liefst de grootte van 9 A3’s!). Je eigen foto krijgt dan een plaatsje in de expo.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.