Blow-up! week 2

Omschrijving

LaBeeckx schreef de winnende tekst bij deze schrijfopdracht.

 

Drukt een ballon de hortensia plat.
Hangt een kaartje aan vast.
Kust een stel elkaar.
Willen ze wat zeggen. 

 

Dat het leven alleen sneller gaat,
maar je samen verder komt.
Of ik het kan terugsturen ook.
Zou zo leuk zijn al die windstreken.

 

Gooi ik hem haastig over de muur.
Valt het vraagstuk bij de buurman. 
Trek ik de bloemen recht. 
Wied ik verder onkruid. 

 

------------------------------------------------------------------

De Antwerp Tower is deze zomer de grootste pop-up van Vlaanderen. De toren met zijn 24 verdiepingen is het 3de hoogste gebouw van Antwerpen en biedt een adembenemend 360° zicht op de 'Koekenstad'. Een bijzonder kader voor een zomer vol creatieve events.

 

Ook jouw creatie kan een plaats krijgen in deze pop-up. Het Centrum voor Beeldexpressie en Creatief Schrijven vzw palmen de zesde verdieping in met de expo Blow-up. Samen met jou maken we een beeldende vloer die wekelijks groeit en evolueert. Klim in je pen en doe mee.

 

TEKST

Laat je inspireren door deze foto van Kathleen Gobbin en de bijhorende schrijfopdracht en stuur voor zondag je creatie in. Besteed ook aandacht aan de vormgeving, want we gebruiken de lay-out in de expo. Speel je met kleuren, gebruik je verschillende lettertypes en -groottes of knip en plak je fragmenten van de foto bij jouw gedicht? Print dan je creatie uit, neem er een foto van en voeg het beeld toe bij je inzending.

Telkens op maandag maken we de winnaar bekend. De winnende tekst publiceren we op groot formaat en krijgt een ereplaats in de expo in de Antwerp Tower.

 

Elke week van juli en augustus publiceren we een nieuwe Blow-up-opdracht. Hou www.azertyfactor.be in de gaten.

 

SCHRIJFOPDRACHT

Wat een feestelijke lading! Don't try this at home. Beetje gevaarlijk toch. Als zo'n ballon ontploft. Of als die ballonnen een plotse aanval van claustrofobie krijgen, en ze alle paniekerig langs de voorruit eruit willen...

 

Natuurlijk vraag je je in een gedicht af: waar rijden die ballonnen naartoe? Over welk feestje gaat het? Een verjaardagsfeestje voor de dochter? Voor een 100-jarige? Voor een promotie? Klinkt allemaal aardig, maar het kan nog veel verrassender als je iets nog ongewoners bedenkt. Maar jij beslist natuurlijk. En wat staat er op die kaartjes?

 

Schrijf een gedicht van max. 10 regels.

 

©Daniel Billiet     

    

BEELD

Heb je een toffe foto, een beeld dat je met de wereld wil delen? Dan ben je welkom in de Antwerp Tower om die ter plaatse uit te vergroten tot een gigantisch werk van 120 op 80 cm (of maar liefst de grootte van 9 A3’s!). Je eigen foto krijgt dan een plaatsje in de expo. Meer info vind je op https://www.facebook.com/events/1752705384986029/


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.