Poëziewedstrijd ‘Dichter in Beeld’ 2017-2018

Omschrijving

Van 1 september tot en met 11 november 2017 organiseert de Openbare Bibliotheek Brasschaat de Nederlandstalige poëziewedstrijd ‘Dichter in Beeld’. Iedereen tussen 16 en 100 jaar kan deelnemen door maximum 3 gedichten te schrijven bij foto’s uit het digitale album van ‘Dichter in Beeld’. De winnende poel fotografen van FotoForum Brasschaat 2016 en hun artistieke vrienden zorgen dit jaar voor het beeldmateriaal. Het verband tussen beeld en woorden is een belangrijke factor in de keuze van de winnaars.

 

HOE DEELNEMEN ?

Vanaf 1 september 2017 zal je op http://brasschaat.bibliotheek.be alle wedstrijdinformatie vinden.

 

WAT KAN JE WINNEN ?

De 10 winnaars krijgen een mooi boekenpakket en een reeks postkaarten met de beste gedichten en de foto waarbij ze geschreven werden.

De winnende combinaties van foto en gedicht zullen een maand lang tentoon staan in de bibliotheek en verschijnen op mooie postkaarten.

 

PRIJSUITREIKING / BEKENDMAKEN WINNAARS

Eind januari 2018, rond de poëzieweek, maken we de winnaars van ‘Dichter in Beeld’ bekend. Tijdens een feestelijke prijsuitreiking dragen de leerlingen van de Academie voor Muziek en Woord de winnende gedichten voor, zetten we de winnaars in de bloemetjes en praten we gezellig na bij een drankje en een hapje.  

 

 

Openbare Bibliotheek Brasschaat organiseert poëziewedstrijd ‘Dichter in Beeld’ met de steun van Standaard Boekhandel Brasschaat en met de medewerking van de Academie voor Muziek en Woord.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.