Prijs Guy Commerman 2017

Omschrijving

Schrijf jij af en toe een gedicht? Fantastisch!

 

Maar wanneer is je gedicht helemaal af, wanneer roept het bij de lezer een heel nieuwe wereld op? Wanneer is het publicabel? Hoe kom je met je gedicht naar buiten, hoe draag je het voor?

Met de tweede editie van de poëziewedstrijd van de Vereniging voor Vlaamse Letterkundigen, in samenwerking met het literaire tijdschrift Gierik & NVT en Creatief Schrijven vzw, hét steunpunt voor schrijfliefhebbers, willen we antwoorden bieden op deze vragen.

We geven jou graag een podium tijdens de Boekenbeurs.

 

Hoe gaat het te werk?

Neem deel aan de wedstrijd op www.azertyfactor.be/kansen bij de kans 'Prijs Guy Commerman'. Daar stuur je je (ongepubliceerde) gedicht in, vóór 17 september 2017 om middernacht.

Een team van ervaren lectoren zal een selectie maken van de acht beste inzendingen. Die dichters en dichteressen worden uitgenodigd om een tweede gedicht in te sturen, vóór 10 oktober 2017 om middernacht.

Deze twee gedichten mogen de laureaten komen voordragen in een van de auditoria op de BoekenBeurs 2017. De gedichten worden dan live beoordeeld door een panel van gepubliceerde dichters. Op die manier krijgen alle acht laureaten opbouwende feedback.

Op het einde zal de jury overleggen welk gedicht er het meest bovenuit sprong. De winnaar of winnares krijgt verdere individuele feedback en zal zijn of haar gedicht gepubliceerd zien in het winternummer van Gierik & NVT en wordt uitgenodigd om voor te komen dragen op de jaarlijkse poëzieavond ter ere van Gedichtendag, januari 2018.

 

Opgelet: de minimumleeftijd is 18. We willen graag ruimte bieden aan debuterende dichters en dichteressen. Indien je al een poëziebundel publiceerde bij een erkende uitgeverij, kom je niet voor deze wedstrijd in aanmerking.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.