Dichter bij het water

Omschrijving

Dit voorjaar organiseert Programma voor Stad in Verandering (Stad Antwerpen)  i.s.m Creatief Schrijven en Antwerpen Boekenstad een tijdelijke poëzieroute ( 3 mei- 1 juni 2014) op en over het Eilandje (Antwerpen). Tien bestaande en tien nieuwe gedichten zullen een literair parcours vormen dat bezoekers onderdompelt in de sfeer van deze voormalige havenwijk in volle verandering, en hen door het hele gebied leidt. Negen Antwerpse dichters creëren in opdracht een nieuwe tekst.  

Kan jij je liefde en fascinatie voor de stad, en meer bepaald het Eilandje in maximum 12 regels neerpennen?  Dan verovert jouw gedicht misschien de laatste plaats op de route tussen die bekende namen!

Kan je wat extra inspiratie gebruiken? 

Schrijf je dan zeker in voor de inspiratiewandeling met 'woordenjutter' Peter Holvoet Hanssen. De voormalig Stadsdichter neemt je anderhalf uur op sleeptouw. Peter heeft een extra scherp oog als dichter voor de buurt en opent je blik voor de minder gekende kantjes van de wijk. Enkele jaren geleden schreef hij als StadsPeter het 3,2 km lange  Scheldekaai'gedicht van 't Stad' WELKOM PIEREWAAIERS.

Zondag 2 maart om 14.30u, vertrek aan de Badboot, Kattendijkdok Oostkaai, 4 euro. (neem je schrijfgerief mee)

Inschrijven voor de wandeling kan via mail tot 27 februari: katrien.moortgat@stad.antwerpen.be


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.