Shari Van Goethem

Gebruikersnaam Shari Van Goethem

Teksten

want Klaas is een reiziger

hij reist al meer dan dertig jaar zonder naam. nog nooit zei hij zijn naam hij kent zijn naam niet, maar ik denk dat hij Klaas heet of toch iets met twee a’s een naam die klinkt een naam die spreekt zoals zijn oog. hij heeft maar een oog een lief oog maar dat is genoeg om te reizen. ja, hij reist maar wel alleen en als hij reist kijkt hij enkel naar het puntje van zijn neus. hij volgt gewoon het puntje het is al wat hij ziet want zijn neus is lang en zijn puntje bestaat uit drie. hij heeft een huppeltje dat gaat vlot het gaat van links naar rechts links, rechts en zo een tijdje door. hij fluit erbij maar zelf heeft hij geen oren dat hoeft ook niet reizen kan je zonder oren. een mond heeft hij wel die rondt hij tot ‘o’ en soms tot ‘a’ zo reist hij zo reist hij ook met een blok aan zijn been want hij heeft een blok aan zijn been een blok aan zijn voet nu ja, aan zijn hiel. dat doet hem af en toe eens naar achter leunen maar dat mag reizen kan je vooruit maar ook achteruit. het puntje zal wel volgen. volgen en gevolgd worden het is zijn levensloop. hij reist met een blok en een stok. zo is hij in evenwicht. hij is evenwicht en eenvoud en onbeschreven wit, maar niet meer voor lang hij is vastbesloten vastbesloten en daarom reist hij en blijft hij reizen hij blijft reizen tot ze over hem schrijven tot ze hem Klaas gaan noemen, een man met een oog geen oren een lange neus een o- of a-vormige mond en een huppeltje een huppeltje eenvoud en evenwicht maar alles behalve onbeschreven want Klaas is een reiziger.

Shari Van Goethem
0 0

Opleiding

Publicaties

Prijzen