Hopsasa & tralala

23 okt. 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Als ik kiezen mocht dan was jij nu de mijne en ik een heel klein beetje van jou.

Jij bent iets meer en ik iets minder de zinder in het nutteloze hier.

 

Twijfel je nu, ik twijfel niet.

Ik zing voor jou een lied dat gaat van hopsasa en tralala van overal en nergens heen nooit meer alleen op reis te hoeven gaan en staan dat doen we al zittend op ieder bankje in ons bos waarin de wandel van alledag abrupt verloren gaat al schuddend aan de tak van onze lievelingsboom.

 

Het lijkt een droom om ons te kennen op de ongebaande paden waarop wij wagen ons te begeven samen stap voor stap met de handen in elkaar gekruist over het natte bladerpak dat krakend twijgjes telt en dauw doet vallen drup na drup op alle vijf mijn tenen van iedere voet en jouw benen weerklinkt hopsasa en tralala een muzikale regenboog hoog en droog aan't wolkendek.

 

De hemel blauw 'ik hou van jou' met mijn blote hand gekerfd in de stam van alle bomen die nog moeten komen.

 

Ik twijfel nu, jij twijfelt niet.

Jij neemt het lied woord voor woord zoals het hoort en ik blijf zitten op een bankje alleen met al mijn dromen hopsasa en tralala in een traneneenzaamwoud.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

23 okt. 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket