Bamboe

Proza(c)
31 okt. 2013 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

'Het lijkt me best om eerst een aluminium frame te bouwen om de brug licht te houden, maar dat we voor de stevigheid ook wat staalkabels bevestigen en ..'
'Ik zou het met bamboe doen hoor, Steve.'
'Karen, laat ons met rust, we zijn aan het werken. Dus, de bevestigingspunten aan de oever moeten stevig ingekapseld zijn want ..'
'Ik zou het echt wel met bamboe doen,' onderbrak Karen weer.
'Ja, Karen, ja. Jij zou alles doen met bamboe. Het is namelijk het enige dat je kent, idiote panda.'
'Je luistert weer niet naar me. Het is niet omdat ik mooi ben dat ik geen slimme dingen kan zeggen, hé. Ik ben looks én brains.'
'Karen, luister. Een brug bouwen uit bamboe is ronduit een achterlijk idee. Daarvoor baseer ik me heus niet op je uiterlijk.'
'Tuurlijk wel. Je ziet mijn mooie kleuren en mijn zachte pels, en daarom is het voor jou d'office alsof ik dom ben of zo. Pu-re ja-loe-zie omdat je zelf maar een ordinaire zwarte beer bent.'
'Dat heeft er allemaal niets mee te zien. En stop met mij zo te manipuleren. We zijn uit elkaar, weet je nog.'
'Omdat jij nooit naar me luisterde.'
'Omdat jij een idioot kalf van een panda bent. Jezus, ik kan niet wachten tot jullie uitgestorven zijn.'
Dat had Steve natuurlijk niet mogen zeggen. Alleszins, dat liep daar uit de hand, en dat is dus de reden dat Karen en Steve niet meer praten met elkaar.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Proza(c)
31 okt. 2013 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket