Ceuleers Bart

Gebruikersnaam Ceuleers Bart

Teksten

Mensen met twee gezichten, waarom en met welk nut?

 Mensen met twee gezichten, welk nut heeft het?   In de loop der jaren ben ik ze met massa's tegengekomen en steeds stel ik mij de vraag waarom? Iedere persoon heeft zijn min en pluspunten, van sommigen in onze samenleving zou je niet zeggen dat ze pluspunten hebben maar toch ben ik ervan overtuigd dat het zo is. Iedere persoon is uniek en waarom kunnen zij zichzelf niet zijn? Is het omdat ze eigenlijk zo stoer niet zijn dan ze eigenlijk wel zouden willen of willen ze bij een groep personen behoren waar ze eigenlijk niet thuis horen? Dit zijn een aantal vragen die ik voor die personen heb, je bent zoals je bent en aanvaarden ze je niet zoals je bent dan hoor je eigenlijk niet thuis waar je je bevind. Ik heb het zelf ook al een paar keer mogen ondervinden dat het zelfs zo erg is dat er een vriendschap, wat ik dacht dat een vriendschap was er kapot aan is gegaan. Meestal komen die twee gezichten dan nog eens samen met jaloezie en dan is het hek helemaal van de dam. Dan komt het zelfs zo ver dat er leugens, verhaaltjes, en verdraaide woorden gebruikt worden om andere vriendschappen om zeep te helpen. Daar is dan bij mij het moment aangebroken om te kappen, volledig met die zogezegde vriendschappen die er eigenlijk geen zijn maar juist personen blijken te zijn die je het leven zuur maken, je op den duur gefrustreerd doen raken. Ik zou zeggen tegen die personen "get a life". En als je jezelf niet interessant genoeg vind zoals je werkelijk bent dan word het tijd dat je de mensen waarmee je omgaat laat voor wat ze zijn en zoek andere op. Bij één of andere groep ga je je wel goed voelen zoals je bent en dan hoef je niet constant een filmpje te spelen want niet elke film loopt goed af, in de bioscoop misschien wel maar in het "echte" leven is het andere koek.

Ceuleers Bart
4038 0

Gaybashing en zinloos geweld, een plaag!

Gaybashing en zinloos geweld, een plaag!   Een probleem waar we meer en meer van horen en hopelijk nooit meer. Homo's en lesbiennes hebben het al zo moeilijk om uit de kast te komen tegenover hun ouders en familie en dan staat je zoiets barbaars en totaal nutteloos te wachten, niet te begrijpen. Ikzelf ken homo's en lesbiennes en ik heb daar niet de minste problemen mee, laat mensen hun leven leiden op hun manier en niet op de manier dat zogezegd normaal is want het is dat wat de hetero's zeggen, dat zij normaal zijn en homo's en lesbiennes niet. Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam want er zijn ook mensen met hetzelfde gedacht als ik, daar ben ik zeker van, bekijk de opkomsten en betogingen maar eens. In mijn uitgaanstijd en zeker in het begin ben ik ook in homobars geweest, dan mocht ik langer wegblijven want het was met een familielid waar ik verder niet over ga uitwijken maar die is homo. Ik kan zeggen dat ik mij daar kostelijk geamuseerd heb en niet om die mensen uit te lachen, integendeel. Duwde je daar per ongeluk tegen iemand dan had je tenminste niet direct ruzie wat in (gewone) discotheken wel het geval was. Wat ik ook ondervind en dat is gewoon zo dat de generatie voor mij, ik ben van de jaren '70 er een grote afschuw van vertonen en daar hoor je dan van (in onzen tijd was't niet waar). Wel, ik kan aan die generatie zeggen dat het altijd heeft bestaan en zal blijven bestaan en waarom eigenlijk niet? Indertijd dat ik enkele keren ben meegeweest heb ik ook een voorstel gekregen maar zeg je één keer neen dan is de kous af, wat je bij hetero's al niet hebt en daar zullen vooral de vrouwen het met me eens zijn, dat van een eerste keer neen, de kous niet af is bij mannen. Zelf al ondervonden dat meisjes en vrouwen gewoon de zaak verlieten omdat ze werkelijk gestalkt werden. Ik wil hier homo's en lesbiennes niet de hemel in prijzen en dat het allemaal engeltjes zijn maar zijn wij hetero's dat dan wel? Dan de huiselijke sfeer is doorgaans veel gezelliger en warmer dan bij hetero's, vind ik en oordeel ik ook naar mijn ondervindingen. Bij deze zou ik willen dat het gaybashing stopt want hoe hypocriet kan je zijn, op een gayparade in Antwerpen bvb ziet het zwart van het volk dat zich uitbundig zit te amuseren en je gaat mij niet vertellen dat daar geen hetero's zijn. Die mensen moeten tijden door die wij als hetero's niet kunnen vatten, het opbiechten thuis waar het begint, daarna komt het bij je vrienden en kennissen en dan leer je ze snel kennen. Die dat je op dat moment laten vallen zijn al geen vrienden, dan op school als ze er vroeg voor uitkomen, de sportverenigingen en de werkcollega's.  Daar bovenop moet je dan ook nog eens steeds over je schouder kijken of je niet aangevallen word door een bende losers want alleen doen ze het niet, daar zijn ze te laf voor. Eigenlijk ben ik blij dat ik het allemaal niet hebben moeten doorstaan maar was het zo, zou ik het ook niet wegsteken.   Stop dit nutteloze geweld en laat ieder leven op zijn manier, met wie hij/zij dat wil en zonder vooroordelen want daar zitten betere koppels tussen dan tussen de hetero's. Leef je eigen leven en zie dat dat op punt staat maar bemoei je niet met het leven van anderen en een zin die ik dikwijls gebruik, behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden. Hopelijk bereiken mijn woorden de juiste personen en laten ze het nutteloze geweld achter wege.

Ceuleers Bart
35 0

Opleiding

Publicaties

Prijzen