Lieve Geuens

Gebruikersnaam Lieve Geuens

Teksten

suggestieve tekst over een winkel

Heb jij ook af en toe die onweerstaanbare drang om iets te kopen? Het hoeft niet veel of duur te zijn. Gewoon iets om jezelf te verwennen. En vandaag is het zover, het saldo van mijn bankrekening moet omlaag.   Ver hoef ik daarvoor niet te gaan, want de winkel is vlakbij. De toegang tot de winkel weerspiegelt mijn gezicht. Een gezicht vol verwachting. De deur gaat open door op een knopje te drukken. Er liggen heel veel spullen in een heel kleine omgeving. In deze winkel is het niet de gewoonte om rond te lopen. Neen, het winkelmandje staat klaar naast een zetel. De zetel is van bruin leer en als ik ga zitten, zak ik er helemaal in weg. Mijn hoofd rust tegen de steun, mijn armen hangen ontspannen op de leuningen en mijn voeten liggen omhoog. Een stem vraagt: ‘Heb je zin in een kopje koffie of thee?’ Natuurlijk heb ik daar zin in. ‘Thee graag’, antwoord ik. Een hand verschijnt even later met het kopje. En een koekje. Lekker!   Kom je, net als ik, niet graag geladen als een muilezel aan de kassa? Dan is dit de ideale winkel. Ik blijf rustig in die comfortabele zetel zitten en duid aan wat ik wil bekijken. De spullen verschijnen voor mijn neus. Vooraanzicht, zijaanzicht, achteraanzicht, alle aanzichten komen aan bod. Een vergrootglas ligt klaar naast mijn stoel om alles tot in de puntjes te keuren. Als iets mij bevalt, leg ik het in mijn winkelmandje. Ik kan later nog beslissen wat ik neem. Na een halfuur raakt mijn mandje stilaan vol. Tijd om af te sluiten. Ik maak een selectie van de spullen die ik wil en betaal met mijn bankkaart.   Opeens voel ik iets aan mijn benen. Een kat. Dat is míjn kat! Ik knipper een paar keer met mijn ogen en ben thuis, in mijn eigen zalige zetel met de laptop op mijn schoot.

Lieve Geuens
0 0

brief aan inwoners van Mollegem

Aan de inwoners van Mollegem       uw kenmerk ons kenmerk contactpersoon datum   20160515-lge-com-1 Lieve Geuens vrijdag 15 mei 2016 telefoonnummer faxnummer e-mail   014 56 60 12 014 56 60 74 lieve.geuens@geel.be     Samen voor een gezonder Mollegem   Beste inwoner van Mollegem   Terrasjes doen, in de tuin zitten, wandelen in natuurdomein Mollegemse Heide, dit zijn maar een paar voorbeelden van zomerbezigheden. Het lokaal bestuur wil dat je ook deze zomer volop kan genieten.   Elk jaar lees je in kranten en zie je op televisie berichten over verhoogde ozonconcentraties en de gevaren voor de mens. De hoeveelheid ozon in de lucht verhoogt: bij zonnig weer als de temperatuur hoger is dan 25 graden als de windsnelheid laag is en uit het oosten, zuiden of zuidoosten komt   Een te hoge ozonconcentratie is slecht voor je gezondheid. Je kan moeilijker ademen, je ogen raken geïrriteerd en je moet meer hoesten. In het ergste geval kan je symptomen vertonen als kortademigheid, misselijkheid, hoofdpijn en duizeligheid. Als je lijdt aan een ziekte aan de luchtwegen, voel je het effect van te veel ozon sneller. We raden je aan zoveel mogelijk binnenshuis te blijven als je klachten hebt.   Samen kunnen we ozonproblemen vermijden. De auto in de garage laten staan en met de fiets rijden bijvoorbeeld. In de zomer is de fiets het ideale vervoermiddel om korte afstanden af te leggen. In het centrum kan je je rijwiel veilig achterlaten aan de fietsenstallingen, je aankopen bewaar je in lockers.   We vragen je om de auto of moto zo weinig mogelijk te gebruiken van 1 juni tot 30 september. Het lokaal bestuur is immers genoodzaakt om het gemotoriseerd vervoer sterk te verminderen of zelfs te verbieden als de situatie verslechtert. Ook van de industrie vragen we dezelfde inspanningen.    De maatregelen zijn niet nodig als we allemaal samenwerken. Onze fiets staat alvast klaar.     Met vriendelijke groeten   stadssecretaris                                                  burgemeester  

Lieve Geuens
0 0

Een deur verder

Ik ben verhuisd. Ik heb mijn spullen in een doos geladen en naar een andere plek gebracht. Mijn nieuwe werkplek. Dat hoort meestal bij een nieuwe functie. Ik start vandaag op de communicatiedienst. Mijn diensthoofd heeft me dat gevraagd. En ik heb ja gezegd. Na acht jaar aan het onthaal ga ik iets anders doen. Iets helemaal anders. Meer anders kan niet binnen de administratie. Van een onthaal waar je veel contact hebt met mensen die god weet wat vragen, naar een bureau met je computer en je stoel. En daar zit ik dan. Te typen. Ik zou dat niet kunnen, zeggen mijn collega’s van het onthaal. Altijd stilzitten, je blik op het scherm gericht en tokkelen op het toetsenbord. Maar weet je wat? Ik doe dat graag. Niet het tokkelen op zich, maar woorden typen die zinnen, alinea’s en tenslotte teksten vormen. De onderwerpen zijn eindeloos: tentoonstellingen, optredens, wegenwerken, noem maar op. En voor wie schrijf ik? Voor iedereen. Jong en ouder, mannen en vrouwen, koppels en alleenstaanden, ze kunnen allemaal mijn teksten lezen. Dat vind ik geweldig. Dus ik heb geen spijt van mijn verhuis. En mijn collega’s van het onthaal? Die zitten maar één deur van mij verwijderd. Eén deur openen en ik zit tussen de mensen die ik al jaren ken. En terug in de drukte van het onthaal. Ik hoor vragen waar ik jaren op geantwoord heb. Ik hoor vragen waarvan ik denk: dat is blijkbaar nog niet duidelijk, daar moet ik eens over schrijven. Dus ik zit op mijn plaats bij de communicatiedienst. Op mijn stoel met mijn handen op het toetsenbord tokkel ik en kijk ik naar het scherm. Een deur verder.

Lieve Geuens
0 0

Weg- en rioleringswerken in de Heidebloemstraat

Over een aantal maanden gaat de Heidebloemstraat er helemaal anders uitzien. Momenteel is de wegbedekking in slechte staat en het gemengde rioleringsstelsel zorgt ervoor dat het afvalwater in de waterlopen terecht komt. Daarom heeft het lokaal bestuur de opdracht gegeven om de straat opnieuw in te richten. De kostprijs van zo’n 900.000 euro wordt volledig door de stad gedragen. De Heidebloemstraat krijgt een gescheiden rioleringsstelsel, een nieuwe wegbedekking en er wordt een parkeerstrook aangelegd. Daarnaast zal er plaats zijn voor groen in het straatbeeld. Om de straat aangenaam te maken om te vertoeven, zullen er zitbanken voorzien worden. De fietsers kunnen hun rijwiel veilig parkeren aan fietsbeugels. Verder gaan er vuilbakken en afbakeningspaaltjes geplaatst worden. In het deel van de straat tussen Rozendaal en Fabriekstraat zal tweerichtingsverkeer voorzien worden. Het deel tussen Stationsstraat en Rozendaal blijft eenrichtingsverkeer. In de hele straat is de aanleg van een parkeerstrook en een voetpad gepland. De verlichting zal voorzien zijn van LED-verlichting. Dit is niet alleen duurzaam en dimbaar, maar geeft ook wit licht dat beter is voor de zichtbaarheid en de veiligheid. De straatverlichting zal na 22 uur gedimd en niet gedoofd worden. De werken verlopen in verschillende fases. In een eerste fase gaan de nutsmaatschappijen aan de slag. De start is voorzien meteen na Palmenmarkt als het weer dit toelaat. Tijdens deze periode zal er verkeershinder zijn, maar de doorgang blijft wel verzekerd. Er komt een parkeerverbod indien dit nodig blijkt. In een tweede fase wordt er gewerkt aan het kruispunt Rozendaal – Heidebloemstraat. Om het verkeer vlotter te laten verlopen, is er in Fabriekstraat, Rozendaal en Heidebloemstraat tussen Pallo en Rozendaal tweerichtingsverkeer mogelijk, zodat bewoners en lokaal verkeer tot aan hun bestemming geraken. Hier komt een parkeerverbod waar nodig voor een goede verkeersafwikkeling. De werken aan de Heidebloemstraat worden opgesplitst: het deel tussen Stationsstraat en Rozendaal en het deel tussen Rozendaal en Fabriekstraat. De volgorde waarin de werken plaatsvinden, moet nog bepaald worden. Tijdens de werken tussen Stationsstraat en Rozendaal geldt er in Rozendaal en Pallo tussen Heidebloemstraat en Schoolsteeg tweerichtingsverkeer. In de Fabriekstraat is er verkeer in twee richtingen mogelijk tijdens de werken tussen Heidebloemstraat en Rozendaal. In beide fases is er parkeerverbod voor de straten waar er op dat moment tweerichtingsverkeer is. Om de verkeershinder te beperken, wordt er een omleiding voorzien richting St.-Dimpna. Voor het verkeer dat uit de richting van Ten Aard komt, loopt de omleiding langs de Ring, vervolgens langs Pas, Fehrenbachstraat en zo langs Gasthuisstraat naar St.-Dimpna. Het verkeer dat van Larum naar St.-Dimpna wil rijden, wordt omgeleid via Dr.-Peetersstraat naar Pas. Meer info: infocel technische diensten, 014 56 62 50, infocel.td@geel.be

Lieve Geuens
0 0