19 december 2019

10 aug. 2020 · 7 keer gelezen · 0 keer geliket

Recht krabbelen, opveren, de draad weer oppikken. Klinkt allemaal wat negatief.Wie beweert , of beter bepaalt,dat je gevallen bent? Of dat je de draad kwijt was? Je was niet zelf gevallen, anderen hebben je ten val gebracht. Allemaal indrukken, enkel impressies in een spiegel die je jezelve voorhoudt. En dans die je zelf regiseert in je eigen mist.

Authenticiteit is niet moeilijk, het vergt gewoon wat moed en discipline. Ga je gang, volg je hart en blijf maatjes met jezelf, jouw maatjes volgen wel. Of haken tijdelijk af. Dat moet je tijd nu éénmaal gunnen.

Welke dwaas wil elk uur van de dag, in elke straat van zeg maar welk dorp graag gezien worden? Wie de klok rond op zoek is naar bevestiging draagt een plastic harnas , voorzien van haakjes. Haakjes waaraan iedereen kan ophangen wat men van jou verwacht.

Waarom niet zachtjes getuigen van wat anderen hoogmoed vinden? De wereld zal er misschien beter van worden, alleszins echter, oprechter zo je wil. "Blijf jezelf, de wereld aanbidt het originele,"schrijft Ingrid Bergman.

Jezelf goed vinden bij de dingen die je doet, ik wens het ook mezelf toe.

Hou van jezelf, en doe het graag. Een hooglied aan het leven.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

10 aug. 2020 · 7 keer gelezen · 0 keer geliket