2 januari

2 jan. 2022 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket

- Mijn hoofd voelt soms dagenlang licht aan. Alsof een ballon het bewustzijn uit mijn hoofd duwt, snap je wat ik bedoel?


Afschermen, beschermen, afzonderen.


- Wat kan ik doen om uit mijn bijna catatonische toestand te komen? Ben ik de meest sane persoon of ben ik net compleet gestoord?


Wat zegt je hart, automatsche piloot?


- Geen idee. Hoe luister ik naar mn hart? Hart, hoofd, geweten, principes. Goed of slecht. Wat is leugen wat is echt?


Misschien ben je de weg gewoon kwijt. Dat is geen schande. Luister eerlijk.


- Luister eerlijk? Je doet alsof het iets gemakkelijk is. Ik heb het gevoel dat het water steeds troebeler wordt, en ik vind de plug niet meer.


Vaak komen ze naar mij voor raad, maar het is een kwestie van wachten op hun eigen conclusies.


- Het is de moed die ontbreekt, is het niet? Niet zozeer de weg kwijt zijn, maar niet terug op het pad durven komen.


Vaak zijn de beslissingen die het belangrijkst zijn, de beslissingen die het minst belangrijk lijken.
Je kan elke dag kiezen iets suikerigs te eten. Dat soort beslissingen. Het soort dat, samen met duizend andere onbenulligheden een wel heel groot verschil maakt.


- Vaak, zeg je, maar niet altijd. Hoe zit het dan?


Ga voor de moeilijke beslissing. En laat de metaforen vallen.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

2 jan. 2022 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket