Achter de boeken 2- Marieke - Opdracht 5

22 mrt. 2018 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Achter de boeken - 2

 

Eindelijk! Het school is gedaan. Morgen de rapporten, maar de examens hebben we gehad. Ik ben niet bang voor mijn rapport. Ja, er zal wel wat instaan over gedrag, maar de examens zijn vlot gegaan. Vake zal me wel even nog naar mijn voeten geven daarover. Maar het kan me niet veel schelen.

Als hij het al ziet. Want zijn aandacht is de laatste weken niet zo bij ons. Hij is verliefd. Eerst wisten we niet welke van de twee zussen het was. Ze kwamen samen op bezoek en hingen allebei aan zijn lippen. Nu is het wel duidelijk, het is de jongste, zij helpt hem nu met zijn rapporten te illustreren. Rare school waar hij werkt trouwens, die maken rapporten met tekeningen en zonder punten.

Het gaat precies wel snel met zijn nieuw lief, vind ik, moeke is nog maar een dik jaar geleden gestorven en hij komt al met een ander aan. En die brengt dan ook nog is twee kinderen mee. Een klein ventje nog en een meisje dat me amper aan durft te kijken en zich achter haar boeken verstopt. Vake spreekt al over samen een huis kopen. Is dat niet wat hard van stapel lopen? Moet dat nu mijn nieuwe moeder worden? Dat zal niet waar zijn hé, zij moet zich niet met mij gaan bemoeien.  

En nu ga ik feesten. Eerst op het pleintje wat rondhangen met de gasten, dan naar ’t café waar ook die meiden komen. Nog effe voor mijn look zorgen en ik doe mijn flitse trui aan, dan kunnen ze niet naast me kijken. Als ze nog wat goeie muziek draaien placeer ik nog een danske vanavond. Dan gaan ze weer kwijlen die grieten. Ze zien me wel staan! Ik heb keuze zat. Dat wordt zalig deze zomer, op het plein hangen en op versiertoer. Yes, vakantie, here I come!  

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

22 mrt. 2018 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket