Brief uit Belgenland

Myriam
21 mei 2018 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

                                                                                                                            België    Sinksen 2018    

                 Hallo Leonie,

Je bent veel schaarser met woorden dan ik, maar ze zijn zo  goed gekozen en accuraat, dat ik me een beetje overdonderd voel.

Ik probeer er toch het beste van te maken.  Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Je eerste brief was wel én niet aan mij gericht. Zoals je schreef noopte technische en organisatorische problemen de opdrachtgever tot rechtzettingen. Zo kwamen we met enige vertraging bij elkaar te recht.

In je eerste brief schreef  je over de oceaan die zich niet laat temmen ,  dus had je het niet over België en moest ik mee op reis.

Je vaderland is Nederland, maar ik lees ook ergens iets over Suriname. Je bent blond en dat associeer ik nu net niet met Suriname.  Mijn vader leerde me een liedje:” In het land van Suriname, zat een bladluis voor de rame . Oladi jee ola dijo! Wat zat die bladluis daar te kijken? Naar een olifant die stond te strijke.” Ik heb het nog nergens anders gehoord en is het misschien een verzinsel van hem.

Wat brengt je soms naar Antwerpen of Gent? Waar logeer je dan en heb je  je eigen fiets bij?

Het gevoel van  ‘Hier en Daar’ herkende ik meteen. Zuid-Afrika is wel heel ver weg! Erg duur om er te geraken. Gelukkig ligt mijn lievelingsland slechts een zeetje verder.

Alweer een raak beeld van de beschrijving van het paringsgedrag van de eenden. Hoe dikwijls heb ik zelf al medelijden gehad met die arme vrouwtjes . In de mensenwereld zouden alle woerden de gevangenis invliegen voor zulk ongepast, brutaal en gewelddadig gedrag.

‘Nikki’ , een bijnaam ? Van waar komt ie?  Dat je ‘Lee’ wordt genoemd is verklaarbaar.

Lief dat je een gedicht deelde, gericht aan je grote liefde.

Als je gescheiden bent in 1980, leun je eerder tegen mijn leeftijd aan. Dat verbaasde me, want je klonk eerder als een  jonge vrouw .

Was je lang gehuwd? Wie is Gibran?

Heel delicaat zijn kinderwensen. Ik leerde dat pas kennen op mijn 39ste, terwijl ik al twee volwassen dochters had. Ik had veel geluk. Mijn zoon kwam zo snel als de internetbestellingen vandaag.

Tenslotte ben ik heel benieuwd naar het soort werk dat je doet. Ik heb  geen enkel aanknopingspunt gevonden. Het is vast geen alledaagse job. Mag ik er wat meer over weten?

Gent, daar zullen we elkaar hopelijk zien. Je zal de stad ongetwijfeld beter kennen dan ik.

Kloosterbiertjes lust ik ook wel. Dan kunnen we toosten op de kennismaking.

Liefs,

Myriam

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Myriam
21 mei 2018 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket