TEASER
FADE IN:
ENT. KLASLOKAAL – DAG- VERLEDEN
ELAINE zit in de klas. De leerkracht deelt blaadjes uit.
LEERKRACHT
Dit zijn de contactgegevens van jullie pennenvriend in Frankrijk. Als je vanmiddag thuiskomt stuur je meteen een mailtje. Dit doe je elke dag tot het einde van de maand. (in Frans) Iedereen begrepen?
De bel gaat. De kinderen lopen uit het klaslokaal.
ENT. HUIS JONGE ELAINE – DAG
Elaine zit aan de computer.
JONGE ELAINE
Mama, kan je me helpen?
LUNA komt er bij staan.
JONGE ELAINE (V.O.)
“(in Frans) Dag Simon, Mijn naam is Elaine. Ik ben 11 jaar oud. Ik woon in Rubia. Dat is een koninkrijk tussen Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland. Ons symbool is de Fenix. Ik stak een tekening ervan in de bijlage. We wonen dicht bij de koninklijke familie”
FADE-OUT:
EINDE TEASER
SCENE 1
FADE IN:
EXT. HUIS OUDERS LUNA – NACHT- VERLEDEN
Een taxi staat voor het huis. Luna’s vader RICHARD doet de deur open.
RICHARD
Luna?
LUNA
Pap.
KRISTINA (O.S.)
Wie staat er aan de deur, Richard?
De mama van Luna KRISTINA komt erbij staan en kijkt Luna hooghartig aan.
LUNA
Mam.
KRISTINA
Sorry, we praten niet met vreemdelingen.
Kristina wil de deur dichtdoen.
RICHARD
Kristina! Het is onze dochter.
KRISTINA
Jòuw dochter rende weg van huis en liet 4 jaar niets meer van zich horen.
Luna heeft tranen in haar ogen.
LUNA
Het spijt me echt mama. Ik weet dat wat ik gedaan heb verkeerd is maar ik wil opnieuw beginnen. Ik wist niet waar ik anders naartoe kon.
RICHARD
Je kan in je oude kamer slapen.
KRISTINA
Dat kan ze niet. We gebruiken het nu als bergruimte.
RICHARD
Er staat niet zoveel in. Het kan gemakkelijk ergens anders geplaatst worden.
KRISTINA
Dan moet jij dat maar doen.
Kristina loopt naar binnen.
LUNA
Dank je papa, we staan voor eeuwig bij je in het krijt.
RICHARD
We?
Luna loopt naar de auto en haalt er haar slapende zoontje, JONATHAN uit. De vader betaald de taxichauffeur. Ze gaan naar binnen.
INT. HUIS OUDERS LUNA - NIGHT
Luna legt haar kindje op de zitbank. Haar mouw kruipt omhoog en blauwe plekken worden zichtbaar. Ze doet haar mouw vlug naar beneden.
RICHARD
Wie is dat?
LUNA
Dit is Jonathan. Ik kreeg hem 2 jaar geleden. Hij is zeer levensluchtig maar valt als een blok in slaap in de auto.
RICHARD
jij was vroeger ook zo.
Kristina komt terug in de kamer. Ze neemt Jonathan van de bank in haar armen.
KRISTINA
je kamer is klaar.
RICHARD
ik dacht dat ik dat moest doen?
KRISTINA
ik kan mijn kleinkind toch niet op de zetel laten slapen?
Kristina neemt Jonathan mee naar de slaapkamer.
KRISTINA
Kom kleintje, ik ben je Oma.
FADE-OUT:
EINDE SCENE 1
SCENE 2
FADE IN:
EXT. BEGRAAFPLAATS - DAG
Het grafzerk van Richard en Kristina komt in beeld. Elaine legt bloemen bij het graf en gaat dan naast Luna staan die in een rolwagen zit. Ze doen allebei een gebed en Elaine duwt Luna naar de uitgang.
LUNA
bedankt om me naar hier te begeleiden.
ELAINE
Ik had het je toch beloofd, mama. Bovendien is het al een eeuw geleden dat ik het graf van Oma en Opa heb bezocht. Ze hebben zoveel voor ons gedaan, hen een keer bloemetjes brengen is het minste dat ik voor hen kan doen. En ik had nu toch een uurtje vrij.
LUNA
Waaraan heb ik zo’n goede dochter verdiend? Maar ik wil niet dat ik je teveel vermoei met mijn grillen. Je doet al 2, soms 3 jobs dat ik niet nog eens je vrije tijd moet afnemen.
Elaine gaat op haar hurken zitten op ooghoogte van Luna.
ELAINE
Mama, dat doe je toch niet! Je weet dat je me nooit tot last kan zijn.
Elaine gaat rechtop staan en duwt Luna verder.
LUNA
Waar werk je nu eigenlijk ’s nachts en ’s morgens?
ELAINE
Ah, ik wil je eigenlijk daarvoor nog bedanken. Dankzij jou goede connecties heb ik een goed betaalde schoonmaak job in het paleis kunnen veroveren.
INT. APPARTEMENTSGEBOUW LIFT- DAG
Ze komen aan in het appartementsgebouw en nemen de lift naar boven.
LUNA
Een schoonmaak job in het paleis? Is dat niet te lastig? Het paleis is gigantisch!
INT. APPARTEMENT ELAINE/LUNA- DAG
Ze gaan het appartement binnen. Ze begroeten Jules die het ontbijt heeft klaargezet. Elaine brengt haar mama naar de ontbijttafel en gaat ernaast zitten.
ELAINE
Mama, ik moet niet het hele kasteel schoonmaken. We krijgen elk onze vleugel. Bovendien is de job een verademing naast mijn ander werk. Er is niemand die me op mijn vingers kijkt of aan mijn oren zaagt.
LUNA
En heb je de koninklijke familie al ontmoet?
ELAINE
Ik betwijfel of iemand met een royaal leven voor 8u uit zijn bed komt. Bovendien kom ik als ‘groentje’ niet eens in de buurt van de vertrekken van de hoogheden. Ik mag er niet op hopen dat ik er de prins op het witte paard zal tegenkomen.
FADE-OUT:
EINDE SCENE 2
SCENE 3
FADE IN:
ENT. AANKOMSTHAL LUCHTHAVEN - DAG
TRISTAN komt aan in de inkomhal van de luchthaven. Hij doet zijn zonnebril af, kijkt opzij en glimlacht.
ENT. VIPRUIMTE LUCHTHAVEN- DAG
Rond een kamer staan fans met spanborden. De bodyguards houden hen op afstand. Tristan wordt er doorgelaten. De prins, DOMINIC zit in een zeteltje iets te drinken. Ze omhelzen elkaar.
TRISTAN
Dat is lang geleden! Kwam je niet een dag na mij terug thuis?
DOMINIC
Dat is zo naar de pers gecommuniceerd zodat ze me niet zouden opwachten. Blijkbaar heeft iemand ons plannetje gelekt.
De prins kijkt alsof hij het verschrikkelijk vindt.
TRISTAN
Kom, kom, uwe hoogheid nu je terug bent zal je hier moeten aan wennen.
DOMINIC
Om eerlijk te zijn had ik helemaal nog geen zin om terug te komen.
TRISTAN
Ik ken dat gevoel.
DOMINIC
Waarom ben je dan teruggekomen? Niemand dwingt jou om een koninkrijk te leiden.
TRISTAN
Nana fluisterde me dat een zekere prins me wel eens nodig zou kunnen hebben bij zijn terugkeer.
DOMINIC
Dat is heel nobel van je.
TRISTAN
En mijn geld was op.
DOMINIC
Daarom dat je voor de positie van mijn kamerheer hebt gesolliciteerd.
TRISTAN
Prins- Assistent
DOMINIC
Ik dacht dat broers elkaar onvoorwaardelijk helpen.
TRISTAN
Broers in hart, maar niet met dezelfde status en financiën.
DOMINIC
Ik ben zeker dat Nana, je zo veel bonussen heeft, dat je na 1 maand al op pensioen kan.
TRISTAN
Ik weet het, maar geef toe, wie is er beter voor de job dan ik? Wie kent als geen ander jou en de Beau Monde het best?
DOMINIC
Als je er op staat. Begin dan maar door mijn afleiding te zijn.
TRISTAN
Afleiding?
Tristan gaat verkleed als prins, met een zonnebril en hoed op door de mensenmassa. De prins komt later uit de kamer en volgt hen zonder de aandacht te trekken van anderen.
FADE-OUT:
EINDE SCENE 3
SCENE 4
FADE IN:
INT. BEDIENDEVERTREKKEN PALEIS - NACHT
Elaine doet haar werkkledij aan. MIRANDA de huishoudster geeft haar instructies.
ELAINE
Goede morgen!
MIRANDA
Anne is ziek, dus jij neemt haar vertrekken over. Ik ben in de buurt als je vragen hebt.
FADE IN:
INT. PORTRETTENHAL PALEIS- NACHT
Elaine kuist de vertrekken. Ze heeft muziek in haar oren en neuriet mee. Ze staat af en toe stil bij de schilderijen die ze tegenkomt.
ELAINE
Jij kijkt nogal zuur zeg! De schilder deed anders een magnifieke job om je op doek te krijgen.
FADE IN:
INT. KUNSTWERKENHAL ‘DE LEEUW’ PALEIS – NACHT
Elaine heeft veel bewondering voor de kunstwerken die in de hal staan/hangen. Ze blijft stilstaan bij een schilderij van een man met een brandende fakkel en vrouwengezicht.
ELAINE
“Elaine van (in Pools) De Leeuw”
FADE IN:
INT. SALON NAAST SLAAPKAMER NANA – NACHT
Dominic stap de kamer binnen, NANA zit in de zetel met een kopje thee.
NANA
Goede morgen kleinzoon! Kan je niet slapen?
DOMINIC
Eindelijk heb ik rust en toch kan ik niet slapen. Het zal wel de jetlag zijn. Waarom ben jij zo vroeg op?
NANA
Op mijn leeftijd heb je niet veel slaap meer nodig. Zin in een kopje thee, of iets straffers?
DOMINIC
Nee dank je, ik denk dat ik maar weer naar mijn slaapkamer ga om nog een paar uurtjes rust te vinden voor ik weer uit de veren moet.
NANA
Veel succes!
FADE IN:
INT. GANG NAAST SALON – NACHT
Dominic komt de hang op, waar hij Elaine ziet, die aan het kuisen en zingen is. Zij heeft hem niet gezien. De prins kijkt naar haar.
DOMINIC
(tegen zichzelf) Alsof ik met die herrie zou kunnen slapen!
Elaine klimt op een ladder om het plafond te kuisen. Ze valt bijna naar beneden. De prins houdt haar tegen door een hand op haar kont te leggen.
ELAINE
Bedankt.
Elaine kijkt achter zich en ziet dat het een man is.
ELAINE
Zou je nu mijn kont willen loslaten?
Dominic neemt meteen zijn hand weg.
DOMINIC
Ik wou je alleen maar helpen.
ELAINE
Dank je, maar nu kan je verder gaan met je job, zodat ik kan verder gaan met de mijne.
DOMINIC
Dat gaat moeilijk als je zoveel herrie maakt.
ELAINE
Excuseer? Wie denk je wel dat je bent? (tegen zichzelf) Eerst zijn hand op mijn kont leggen en nu mijn zangkunst beledigen.
De huishoudster, Miranda komt poolshoogte nemen.
MIRANDA
Lukt het een beetje Elaine?
ELAINE
Het ging prima, tot meneer hier me stoorde.
DOMINIC
je viel bijna van de ladder, ik heb je gered.
ELAINE
Dat heeft je nog niet het recht om je hand op mijn kont te leggen of mijn zangstem te beledigen.
De huishoudster schrikt als ze ziet dat Dominic voor hen staat.
MIRANDA
Uwe hoogheid!
(al ratelend) Neemt u ons niet kwalijk. Elaine is nog niet zo lang in dienst. Ze kuist meestal niet zo dicht bij de koninklijke suites. Als u haar wilt ontslaan
DOMINIC (CONT’D)
Dat is niet nodig, zolang ze maar haar excuses aanbiedt.
Nana komt uit de aangrenzende kamer. De huishoudster krijgt bijna een hartaanval en wuift zichzelf koelte toe.
MIRANDA
Uwe hoogheid!? Onze oprechte excuses om u te storen.
NANA
Niemand heeft me gestoord, mevrouw Miranda, ik kwam net de kamer uit. Wie moet zijn excuses aan wie aanbieden?
MIRANDA
Elaine was onbeleefd tegen de prins, uwe hoogheid.
NANA
Je naam is ook Elaine? Wat een toeval.
Elaine kijkt naar de grond en bloost.
ELAINE
Ik ben naar u vernoemd uwe hoogheid.
(tegen Dominic, bozer) Mijn excuses voor mijn gedrag uwe hoogheid.
DOMINIC
Het is al goed.
NANA
En nu bied jij je excuses aan ‘RuRu’
DOMINIC
(zeer gegeneerd) Nana!?
NANA
Je hand op een vrouw haar derrière plaatsen en haar zangkunst beledigen, is niet netjes Dominic, zo heb ik je niet opgevoed.
DOMINIC
Mijn excuses, juffrouw Elaine.
NANA
Dat lijkt er meer op. Ik stel voor dat we deze hardwerkende mensen hun job laten doen. Goedendag Miranda, Elaine.
FADE-OUT:
EINDE SCENE 4
SCENE 5
FADE IN:
INT. SLAAPKAMER DOMINIC – OCHTEND
Tristan doet de gordijnen open in de kamer van de prins. Dominic bedekt zijn ogen met zijn handen.
TRISTAN
Goede morgen, schone slaper!
DOMINIC
Hoe laat is het?
TRISTAN
Het is zeven uur.
DOMINIC
Zeven uur!? Wie staat nu in vredesnaam op zo’n uur op?
TRISTAN
Een prins met een dagschema.
DOMINIC
ik had gehoopt dat moeder me wat voor de 1ste weken zou sparen!
TRISTAN
Dat doet ze ook, er staan enkel deze morgen een vergadering en deze namiddag een bedrijfsbezoek op.
DOMINIC
Wanneer begint die vergadering?
TRISTAN
Negen uur stipt.
DOMINIC
Dan kan ik nog wat blijven liggen. Ik kan de slaap gebruiken.
TRISTAN
Slechte nachtrust gehad?
DOMINIC
Je zou voor minder; als Nana je opnieuw ‘Ruru’ noemt.
Tristan schiet in de lach.
DOMINIC
Zal ik je vanaf nu ook terug ‘Popo’ noemen?
TRISTAN
Liever niet, wat is er gebeurd?
DOMINIC
Een dienstertje viel bijna van de ladder en ik heb haar gered.
TRISTAN
Dat klink heldhaftig, niet echt een reden om je ‘Ruru’ te noemen.
DOMINIC
ik hield mijn hand per ongeluk op een nogal ongelukkige plaats en ze werd kwaad. Nana vond dat ik mijn excuses moest aanbieden.
TRISTAN
Dat meisje klinkt als een vurig ding.
DOMINIC
Toen ze wist dat ik de prins was, stond ze er toch nogal schaapachtig bij. Maar ik hoop ze niet nog eens tegen te komen. Het is heel langgeleden dat ik nog eens een uitbrander gehad heb.
TRISTAN
Van Nana of van een jonge vrouw?
DOMINIC
Beide.
TRISTAN
Dan zou ik nu opstaan, Nick, tenzij je nog een preek wil.
DOMINIC
Ga jij me nu de les spellen, ‘Popo’?
Dominic gooit een kussen naar Tristan. Tristan vangt het kussen op en legt het weg.
TRISTAN
Ik zou niet durven. Je moeder daarentegen (pauze) ze wacht op je bij het ontbijt.
De prins strompelt uit bed.
DOMINIC
Waarom heb je dat niet eerst gezegd!?
TRISTAN
Ik zei toch dat ze een schema had opgesteld? Zal ik je helpen?
FADE IN:
INT. EETZAAL – OCHTEND
De eetzaal is leeg wanneer Dominic en Tristan binnenkomen.
DOMINIC
Ze is er niet. Heb je tegen me gelogen, Tristan?
Tristan vraagt het aan een bediende.
TRISTAN
Ze is al op haar afspraak.
DOMINIC
Kon je me niet wat meer opjagen?
TRISTAN
Bang voor een 2de uitbrander?
DOMINIC
de koningin geeft geen uitbranders, ze pakt het veel subtieler aan.
TRISTAN
Dan zou ik maar braaf ontbijten en je klaarmaken voor de vergadering.
FADE IN:
INT. BEDIENDEVERTREKKEN PALEIS – OCHTEND
Elaine zet al het kuisgrief weg en doet haar werkkledij af. Een bediende komt aangelopen.
BEDIENDE
Elaine? Je zou nog even naar de keuken moeten gaan.
FADE IN:
INT. KEUKEN PALEIS – OCHTEND
Elaine vraagt aan de koks waarom ze daar moet zijn. Zij wijzen naar een ontbijt dat voor haar klaarstaat. Er ligt een kaartje bij.
NANA (V.O.)
“Beste Elaine, ik bied namens mijn kleinzoon nog eens mijn excuses aan. Ik hoop dat je dit ontbijtje aanvaart als zoenoffer. Voel je niet gegeneerd! Elaine’s moeten voor elkaar zorgen.”
Elaine neemt het ontbijt mee naar buiten.
FADE-OUT:
EINDE SCENE 5
SCENE 6
FADE IN:
MONTAGE- TUSSEN BEDRIJF WAAR ELAINE WERKT EN ACTIVITEITEN DOMINIC
A) WINKELSTRAAT -- Elaine koopt koffie en ontbijt voor collega’s.
B) BUREEL BEDRIJF ELAINE — Elaine zet de koppen koffie en ontbijtzakjes op de juiste bureau.
C) BUREAU ELAINE – Elaine gaat aan haar bureau zitten en krijgt mappen om te verwerken. Ze werkt en werkt,… er komen steeds meer mappen bij.
D) VERGADERRUIMTE PALEIS – Dominic zit aan het hoofd van de tafel te luisteren naar de ministers.
E) EETZAAL PALEIS – CECILIA zit al in de eetzaal. Tristan komt als eerste binnen en kust de wang van zijn moeder en fluistert iets in haar oor. Dominic komt binnen en begroet zijn moeder terughoudend.
CECILIA
Ik ben blij dat je me kan vergezellen voor de lunch.
Dominic kijkt naar Tristan van ‘zie je wel dat ze subtiele uitbranders geeft’.
CECILIA
Hoe was de vergadering?
F) BUREAU ELAINE – Elaine neemt haar boterhamdoos om te eten maar zodra ze een wortel in haar mond steekt wordt ze gevraagd om een dossier af te werken. Ze legt haar boterhamdoos opzij en gaat weer aan het werk.
G) PRODUCTIERUIMTE BEDRIJF ELAINE – Dominic, Tristan en de pers krijgen door de DIRECTEUR een rondleiding door het bedrijf.
EINDE MONTAGE
FADE IN:
INT- BUREAU ELAINE- DAG
Elaine krijgt telefoon van JULES, de oppas van Luna
ELAINE
(in telefoon) Geen paniek Jules, ik zal vragen of ik vroeger kan stoppen met werken.
Elaine dient een afwezigheidsblaadje in bij de verantwoordelijken DANA en BAVO. Ze wil net eten. Ze komen bij haar bank staan.
BAVO
Elaine (pauze) ik zie dat je wat vroeger wil vertrekken. Ik vrees dat, dat niet zal gaan. Er is nog zóveel werk.
ELAINE
Ik zal morgen vroeger komen om het af te werken.
DANA
Misschien kan je tijd winnen door pas te eten als al je werk af is.
ELAINE
Ik hou het in mijn achterhoofd.
Elaine stopt met eten.
ELAINE
En kan ik dan wat vroeger weg?
BAVO
Dat mag je (pauze)…
Bavo komt zeer dicht bij Elaine en duwt zijn lichaam tegen het hare, de andere verantwoordelijke staat er om te lachen.
BAVO
…als je vanavond bij mij komt om alles af te werken.
Elaine begint meteen terug te typen.
ELAINE
Dat zal niet nodig zijn. Ik ben bijna klaar met het ‘Buyssendossier’.
Dana buigt zich voorover om te kijken en stoot expres een beker koffie om, op de werkmap.
DANA
Oeps, wat ben ik toch onhandig! ik vrees dat je toch terug zal moeten komen.
ELAINE
Is niet nodig, ik zal wel blijven tot het einde van de werkdag.
Bavo legt zijn hand op haar dij en komt weer dichter bij.
BAVO
Elaine, Elaine, Elaine,…
Dominic neemt Bavo’s arm in een houdgreep en duwt hem naar achteren. Tristan en de directeur staan achter hem.
BAVO
Auw! Wat doe je!?
Iedereen schrikt als ze zien dat de man die zijn arm vasthoudt de prins is. Dana’s gezicht wordt bleek.
DANA
Uwe hoogheid.
Dominic negeert haar en richt zich tot Elaine.
DOMINIC
Elaine, je hebt me nooit verteld dat je hier werkt.
Dominic laat Bavo’s arm los en richt zich tot de directeur.
DOMINIC
Wist u dat Elaine ook in het paleis werkt? Het is bewonderingswaardig. (naar Elaine) Elaine, wil je ons vergezellen op de rondleiding? Dan kan je me vertellen wat je hier zoal doet.
DANA
Meneer de directeur, Elaine heeft nog veel werk en ze heeft al gevraagd om vroeger weg te mogen vandaag. Ik kan misschien meegaan.
DOMINIC (CONT’D)
Ik zal zorgen dat Elaine morgenochtend niet hoeft te werken in het paleis zodat ze hier haar werk kan inhalen, als dat voor u goed is meneer de directeur?
DIRECTEUR
Zeker, uwe hoogheid.
FADE-OUT:
EINDE SCENE 6
SCENE 7
FADE IN:
INT- PALEIS, BUREAU CECILIA – DAG
Cecilia zit in haar bureau, ze is aan het videobellen. NATHAN, een bediende, komt binnen met mappen. Cecilia onderbreekt haar gesprek.
CECILIA
Nathan, hoe verlopen de voorbereiding van het ‘welkomfeest’?
NATHAN
Goed, uwe hoogheid.
CECILIA
Wil je nog de zusjes Vandenabele uitnodigen? Ze zijn allebei al verloofd maar hebben goede connecties.
Nathan noteert het.
CECILIA
Bedankt.
FADE IN:
MONTAGE- RONDLEIDING DOMINIC DOOR DIRECTEUR EN ELAINE
A) BUREAUS – Dominic vraagt iets aan Elaine en ze kijkt eerst angstig naar haar directeur maar weet dan veel te zeggen over de job.
B) TEKENATELIER – Elaine en de directeur geven uitleg.
C) VERGADERRUIMTE – Er wordt een presentatie gegeven.
EINDE MONTAGE
FADE IN:
INT- INKOMHAL BEDRIJF- DAG
Tristan staat met Elaine te praten terwijl Dominic de directeur even apart neemt. Na hun gesprek vertrekken Tristan en Dominic. De directeur richt zich tot Elaine.
DIRECTEUR
Elaine, je kan nu gaan en morgen mag je, de bureau in het lokaal naast mij innemen.
ELAINE
Waarom meneer de directeur? Heb ik iets verkeerds gedaan?
DIRECTEUR
Integendeel Elaine; met zo’n rijke kennis over ons bedrijf heb ik je tot mijn persoonlijke assistent gepromoveerd.
ELAINE
Dank u wel!
FADE IN:
EXT- PLEIN VOOR HET BEDRIJF- DAG
Elaine loopt naar buiten om op de bus te wachten. De auto van Dominic rijdt voorbij en stopt. Tristan vraagt of ze een lift naar huis nodig heeft. Elaine stapt in. Dominic zit naast haar.
FADE IN:
INT- AUTO- DAG
ELAINE
Bedankt om me een lift te geven.
DOMINIC
Het was zijn idee.
TRISTAN
Waar naartoe?, Juffrouw Elaine.
ELAINE
Holstraat 1, meneer.
TRISTAN
Komt in orde! En zeg maar Tristan.
DOMINIC
Jij bent toch een vreemde vrouw Elaine.
ELAINE
Hoezo?
DOMINIC
Deze morgen zette je me meteen op mijn plaats omdat ik ‘per ongelijk’ je (slik) derriére aanraakte maar daarstraks toen je collega je betastte zei je niets.
ELAINE
Nogmaals het spijt me, ik weet niet wat er mij deze morgen bezielde. Ik ben normaal niet zo vrijpostig tegen mijn meerdere. Ik kan het me niet permitteren om mijn job kwijt te raken.
DOMINIC
Heb je zo hard het geld nodig, dat je je laat pesten door die 2 slijmballen?
Elaine draait zich gefrustreerd naar Dominic toe.
ELAINE
We leven niet allemaal in een paleis met gouden lepels, uwe hoogheid.
DOMINIC
(op luchtige toon) We eten niet met gouden lepels in het paleis en dat kan jij weten.
De auto stopt voor haar appartement.
ELAINE
Bedankt om me een lift naar huis te geven, Tristan, (koel) uwe hoogheid.
Elaine stapt uit de auto, maar laat haar tasje achter.
DOMINIC
(aan Tristan) Wat heb ik nu weer verkeerd gezegd? (al morrend tegen zichzelf) zeg maar Tristan…
Tristan kijkt in de achteruitkijkspiegel en glimlacht. Hij ziet dat Elaine haar tasje vergeten is.
TRISTAN
Volgens mij is Elaine haar tasje vergeten.
FADE IN:
INT- APPARTEMENT ELAINE/LUNA- DAG
Elaine komt binnen in het appartement. Ze laat de deur open als ze ziet dat haar mama uit bed is en rent naar haar toe om haar te helpen.
ELAINE
Mama! Wat doe je uit bed? Je moet wachten tot ik er ben om je te helpen.
LUNA
Het is goed, liefje. Ik wou gewoon een glas water nemen.
Elaine helpt haar mama tot in de zetel en gaat dan om een glas water. Haar mama krijgt een epileptische aanval. Elaine laat het glas vallen en wil haar mama opvangen. Een mannenhand verschijnt die Elaine helpt.
EINDE AFLEVERING 1