Drieste bewoordingen

23 apr. 2019 · 20 keer gelezen · 0 keer geliket

Een wervelende terugslag van zijn ratelende ruggengraat bijt vast in een drooggelegde kransslagader vertakt als een schuchter been opgetrokken in troosteloze gordijnen zich vergrijpen aan het morgenlicht en de verbeelding van een vrouwenlichaam grenzeloos wordt betast door doodgewaande vogelverschrikkers met afgestroopte laarzen zich als een vuilniszak met braakneigingen zonder waarschuwing op een verkreukeld akker verstrijkt de tijd trager dan ongewilde vingers badend in diepgevroren angstzweet een ademtrok kan schreeuwen door breuklijnen in haar beheersingsdrang voor een scheurend schuldbewustzijn een verklaring voor bezinksel in geharste tranen en een ontmaskerde glimlach in een op vaten geduld gerijpte precisie van een rimpelloze naaldhak in verkeerd gevouwen vliegerpapiertjes stronkelend uit een kater in de betrokkenheid van een wenkbrauw gleden ogen open over een veredelde lijkschouwing die de moederlijke aandrang ver overvleugeld had, haar borstlagune toegefluisterd in drieste bewoordingen uit ribfluwelen prinsenwerelden degusteert verhelderend badpak de kristal dan een kleur aan de vergrijzing in verwaarloosde gangen en het wiegen van verwilgde wanden met afgeworpen bloemen die tegemoetkwamen aan de onzekerheid van dromermeisjes die trekkebenend rondslongeren op korreldroog akkerland tussen vertederde meeldraden en een wonde die scherp groen uitsloeg.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

23 apr. 2019 · 20 keer gelezen · 0 keer geliket