GEEN NIEUWS: 'Dog burglar' slaat weer toe

Tiro
21 jul. 2020 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket

De gemeente Noordberg werd voor de zevende keer in twee maanden tijd opgeschrikt door een mysterieuze inbraak. Bewoners die terugkeerden uit vakantie merkten dat hun huis volledig was leeggeroofd. Bij alle slachtoffers werden modderige pootafdrukken van een hond achtergelaten in de woning.

De politie van Noordberg staat voor een raadsel. De sloten van de woningen werden niet geforceerd en er werd nergens schade aangetroffen aan de huizen. “Vooralsnog is het onduidelijk hoe de daders zijn binnengedrongen en hoe ze de spullen hebben kunnen verhuizen. Het onderzoek is nog lopende.” stelt politiecommissaris R. De Boes.

Uit spooronderzoek blijkt dat er zich in bepaalde van de pootafdrukken haren bevonden van het hondenras ‘Border Collie’. Er werden diverse dierenartsen en hondentrainers aangesteld om mee het onderzoek te begeleiden. “Het is algemeen bekend dat Border Collies zeer goed te trainen zijn.”, legt dierenarts V. De Vriendt uit, “Je kan ze eigenlijk alles aanleren. Bovendien zijn het zeer goede sluipers en kunnen ze hindernissen ontwijken.” De politie heeft een noodnummer opgezet en ze raden de bewoners aan zoveel mogelijk sociale controle in te richten, te starten met het verbeteren van het actieve buurtinformatienetwerk.

TR

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Tiro
21 jul. 2020 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket