GEEN NIEUWS: "Eicellen ontvreemd uit Universitair Ziekenhuis"

16 jul. 2020 · 24 keer gelezen · 0 keer geliket

Eicellen ontvreemd uit Universitair Ziekenhuis, politie radeloos

 

Zieke grap of georganiseerde misdaad?


In het UZ in Leugen zijn afgelopen nacht minstens dertig eicellen ontvreemd. Het Leugens fertiliteitscentrum onderzoekt nog of ook andere objecten werden meegenomen. De politie heeft voorlopig geen verdachten in het vizier en vermoedt dat het om een zieke grap gaat.

 

Het was een choquerende vaststelling, deze ochtend in het UZ Leugen. Een diepvriezer uit de eicelbank stond wagenwijd open, leeggeroofd. Van de dader geen spoor meer. Getuigen meldden dat ze enkele verdachte mannen met mondmasker het ziekenhuis zagen binnenwandelen in de late avond. Eén van hen droeg een reiskoffer mee. De camerabeelden worden intussen onderzocht. Verder tips zijn welkom, aldus de korpschef. Vanwege het ziekenhuis wilde men niet ingaan op de vraag of er iets misliep bij de interne bewakingsdienst. Wel zal men er aan maatregelen werken om dergelijke criminele acties, die onrechtstreeks ook koppels en ongeborenen treffen, tegen te gaan.

Een specialiste in eiceltransplantatie van het UZ wilde wel in detail treden en kwam met een anonieme reactie. Volgens haar zullen de eicellen in kwestie gebruikt worden voor illegale proefbuisbevruchtingen in een clandestien lab, mogelijk in Oost-Europa. Dat zou, zo beweert zij, verklaren waarom het bewakingspersoneel zo makkelijk omzeild werd: een maffiaorganisatie manipuleerde minstens één van hen op voorhand. Geen willekeurige grap dus, maar big business?

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

16 jul. 2020 · 24 keer gelezen · 0 keer geliket