GEEN NIEUWS: Filofest, de complete mindfuck!

1 sep. 2020 · 11 keer gelezen · 0 keer geliket

Vergeet Tomorrowland, Torhout-Werchter, Pukkelpop of andere festivals. Filofest, een compleet nieuwe, megawijze festivalervaring komt naar België!

 


Op de affiche prijken namen als Socrates met zijn topsong ‘Ken uzelf’. Via de vroedvrouwtechniek duikt hij je hoofd in en laat hij nieuwe gedachten geboren worden. Een intrigerende opening, al volgt snel de eerste mindfuck zodra Plato het podium op komt en licht werpt op je schaduwzijde. Aristoteles drumt vervolgens de beat ‘Hoe moet ik leven?’ in diverse ritmes die elkaar moeiteloos opvolgen. Met open mond zuig je de muziek je hoofd in en dansen je gedachten met onweerstaanbare andere ideeën. Je geest bloeit open als een roos.

Later reageert Descartes met onder andere het acapellanummer ‘Ik denk, dus ik ben’. Geruststellend zou je denken, maar dan beluisterde je Kant nog niet. De melodie van ‘Wat kan ik weten?’ krijg je nooit meer uit je hoofd. ‘Maak je los uit het systeem,’ roept Nietsche, ‘word de Übermensch die we bedoeld zijn te worden.’ 

 


Je bent gewaarschuwd: dit festival is een complete mindfuck en stopt niet. Gedachten fladderen als vlinders in je hoofd.  Hoge en lage tonen dwarrelen door elkaar. Kleuren swingen, woorden springen. Wedden dat je er niet genoeg van krijgt?

 

 

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

1 sep. 2020 · 11 keer gelezen · 0 keer geliket