GEEN NIEUWS: Hotel Mama ‘place to be’ voor jongeren

Tiro
23 aug. 2020 · 11 keer gelezen · 1 keer geliket

De coronacrisis heeft reizen minder interessant gemaakt, ook voor jongeren. Uit een enquête die werd georganiseerd door het Ministerie van Gezondheidszaken (MvG) blijkt, dat voor de huidige zomervakantie, zeker 95% van de jongeren ervoor kiest om zijn of haar zomer door te brengen in ‘Hotel Mama’.

Het MvG organiseerde een enquête om in te schatten hoeveel jongeren kiezen om zijn of haar zomer door te brengen in de ouderlijke woonst. Het resultaat: 95%! “Dit cijfer is zeer hoog”, stelt viroloog Clark Van Zanst, maar hij ziet wel enkele verklaringen. “De coronacrisis heeft reizen onaantrekkelijk gemaakt, omwille van praktische en gezondheidsredenen, maar ook omwille van het financiële plaatje. Dit komt omdat je preventieve maatregelen moet treffen en dat is kostelijk voor zowel jongeren als ouders.”

Het blijkt dat jongeren het luxeleven verkiezen dat ze thuis hebben: er wordt voor hen gekookt, hun was wordt gedaan en er is ook entertainment. “Hotel Mama is net een all inclusive vakantie, maar dan gratis”, omschreef één van de respondenten het in de enquête.

De toerismesector vindt de resultaten zorgwekkend. Vertegenwoordigers van FLUI, LEKKERMANN en ZONWEB hebben reeds een spoedvergadering ingepland om reizen terug aantrekkelijker te maken voor de jongere doelgroep. Wordt vervolgd.

TR

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Tiro
23 aug. 2020 · 11 keer gelezen · 1 keer geliket