GEEN NIEUWS: Komkommerworst met spekzaadjes (niet voor doetjes)

9 aug. 2020 · 3 keer gelezen · 0 keer geliket

Wil je onweerstaanbaar uit de hoek komen? Wil je iedereen verbluffen met een overheerlijke tongstreling? Zoek dan niet verder. Je hebt jouw recept gevonden!

 

Ingrediënten (per persoon)

1 dikke, stevige komkommer

2 sneetjes blakend roze achterham

1 cup volle borstroom

69 g spekzaadjes

12 druppels tabasco

1 eetlepel honing

 

Was de komkommer met zachte hand onder stromend water. Haal langs één kant het topje eraf en hol de komkommer uit door binnenin eerst het vruchtvlees los te maken en dan te zuigen aan het topje. Een komkommer bestaat voor 96% uit water. En aangezien we dit binnenste niet meer nodig hebben in ons recept, mag je als kok onbeschaamd genieten van dit voorvocht.

Maak nu de vulling klaar.

Scheur de achterham met je vingers in fijne reepjes. Wentel deze vervolgens in de volle borstroom en kneed tot een smeuïge massa. Strooi de spekzaadjes erbij en kruid met tabasco. Roer nu langzaam door elkaar tot het geheel een fluwelige pap wordt en kriebelt in je neus.

Vul nu behoedzaam de komkommer met dit lichtroze goedje.

Werk af door de hardere buitenkant volledig in te smeren met zoete honing. 

Dien op in zijn geheel en geniet vollop van het hoogtepunt van deze maaltijd. 

Smakelijk!

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

9 aug. 2020 · 3 keer gelezen · 0 keer geliket