GEEN NIEUWS: Krijg een roes van komkommermousse!

Tiro
9 aug. 2020 · 22 keer gelezen · 0 keer geliket

Welkom opnieuw bij onze ‘smulrubriek’. Iedereen kent wel de befaamde chocomousse (of chocolademousse), een hit in elk restaurant. Maar vandaag brengen wij iets nieuws op de markt. Bij Het Nietsblad krijg je vanaf nu een roes, van komkommermousse!

Allereerst heb je 400g komkommerschijfjes nodig, fijn gesneden. Je kan er ook enkele raspen om nadien schilfertjes op de mousse te strooien, naar believen. Daarnaast heb je 4 eieren nodig, 160 ml room en 60g suiker.

Vooreerst dien je de komkommerschijfjes te verhitten in een traditionele oven tot ze smelten tot een sap (180° boven- en onderwarmte). Gebruik hiervoor een hittebestendige schaal. De eieren moet je splitsen. Klop in een apart potje de eidooiers samen met 30g suiker tot er zich een schuimige massa vormt. Klop vervolgens, ook apart, de eiwitten op en mix daarbij de overige 30g suiker. Het komkommersap mag dan worden gevoegd bij het eidooier-suikermengsel. Daarna voeg je het eiwit-suikermengsel erbij en vervolgens de room. Roer goed en plaats daarna de mousse in de koelkast. Laat de mousse minstens 3.5 uur opstijven. De schilfers kan je erop strooien eens de mousse klaar is (voor slagroom, zie het recept in vorige ‘smulrubriek’).

Smakelijk en tot volgende week!

TR

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Tiro
9 aug. 2020 · 22 keer gelezen · 0 keer geliket