GEEN NIEUWS Leiders in de storm

Nooms
9 aug. 2020 · 35 keer gelezen · 0 keer geliket

Recent onderzoek van de universiteit van Boemerskonsten toont een causaal verband aan tussen politieke schandalen en het weer. Hoe zwaarder het schandaal, hoe extremer het weer dat volgt. De Verenigde Naties roept alle politiek leiders op om zichzelf te gedragen om zo nog meer doden te voorkomen.

Het onderzoek, geleid door de universiteit van Boemerskonten, baseert zich op wereldwijde data vanaf 1880. Wanneer er een schandaal uitbreekt omtrent een politiek figuur volgt een natuurramp. Hoe groter de gevolgen, hoe groter de gevolgen van de natuurramp, bijvoorbeeld het aantal slachtoffers. Omdat de regio van het schandaal en de locatie van de natuurramp vaak ver uit elkaar liggen bleef de link lang onontdekt.

Een vroeg voorbeeld vinden we in de Dreyfussaffaire waarbij de Franse Dreyfus onterecht werd beschuldigd van spionage. Toen er enige tijd na het bekende “J’accuse!” artikel een stroomversnelling kwam in de doofpotoperatie omtrent de waarheid, eiste de Galvestonorkaan 7600 levens in Oost-Amerika. Het uitlekken van de Panamapapers in 2015 en de daaropvolgende aardbeving in Nepal die aan 9000 mensen het leven kostte is een recenter voorbeeld.

Het artikel wordt zeer ernstig genomen door de Verenigde Naties die in een open brief aan alle politieke leiders oproept om zich te gedragen om nog meer natuurrampen te voorkomen.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Nooms
9 aug. 2020 · 35 keer gelezen · 0 keer geliket