GEEN NIEUWS: Na Days of Thunder nu Days of Blunder !

Tiro
16 aug. 2020 · 11 keer gelezen · 1 keer geliket

In 1990 werd de geweldige autosportfilm “Days of Thunder” uitgebracht met Tom Cruise en Michael Rooker die als autoracers Cole Trickle en Rowdy Burns een episch duel uitvochten. Exact 30 jaar later werd een vervolg uitgebracht dat we enkel kunnen omschrijven als een blunder van formaat.

Cruise en Rooker waren slim genoeg om te passen voor de nieuwe “Days of Thunder Xtreme”. De hoofdrol ging dit keer naar Shane Maboeuf bekend van de Transbombers-saga. Het verhaal is simpel. Maboeuf speelt Connor Trickle, de zoon van Cole. Nadat zijn oudere broer Vince omkwam in een ongeluk op de racebaan door een bewust manoeuvre van concurrent Dwayne Burns (de zoon van Rowdy) zint Connor op wraak. In een zwaar bevochten seizoen, vol van gevaarlijke duels op de racebaan, komt, zoals iedereen kon voorspellen, alles aan op de laatste race.

Hoewel de acteerprestaties van Maboeuf en Gary Belwes, die Burns gestalte geeft, ondermaats zijn, valt vooral hun tegenspeelster Nicolle Lidfann volledig door de mand. Zij vertolkt Sandi, de leugenachtige liefdespartner van Connor, die tevens de minnares van Dwayne blijkt te zijn. Vul deze ‘acteerprestaties’ nog aan met gebrekkige dialogen, overdreven veel actie en special effects en saaie muziek en je hebt al snel “Days of Blunder Xtreme”.

Score: 2/5.

TR

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Tiro
16 aug. 2020 · 11 keer gelezen · 1 keer geliket