GEEN NIEUWS: Orkaan Willem blaast hoog van de toren

Tiro
2 aug. 2020 · 3 keer gelezen · 0 keer geliket

De aangekondigde orkaan afkomstig uit de Noord-Atlantische oceaan, die de naam Willem meekreeg gebaseerd op de zesjarige lijst van de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO), blijkt toch de aanvankelijk berekende windsnelheden niet te zullen halen. Dit is zeer goed nieuws.

Er werd met argusogen gekeken naar de ontwikkeling van orkaan Willem die deze week ons land zou treffen. Bij orkanen komen typisch windsnelheden voor van ongeveer 117 km/u. Volgens recente metingen blijkt dat de orkaan stilaan wegebt en dat de windsnelheden zullen beperkt zijn tot maximaal 70 km/u wanneer Willem ons land doorkruist. Dit is zeer goed nieuws, zeker in het licht van gevreesde beschadigingen.

Maandag en dinsdag zal u de laatste windstoten voelen voorbijtrekken, deze dagen zijn dan ook vrij fris, ongeveer 15° overdag en 11° ‘s nachts. Op deze dagen is een occasionele regenbui ook logisch. Vanaf woensdag blijft het droog. Woensdag krijgen we reeds een lichte temperatuurstijging tot een aangename 20°. ’s Nachts blijft het een mooie 17°. Donderdag, vrijdag en zaterdag krijgen we 21 à 23° overdag en ongeveer 19° bij nacht.

Zondag doet zijn naam dan weer alle eer aan. Een puffende 30° overdag en 28° bij nacht maken dit een prachtige afsluiter van een steeds mooier wordende week.

TR

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Tiro
2 aug. 2020 · 3 keer gelezen · 0 keer geliket