GEEN NIEUWS: Tour de Ambiance: Koning Bienen wint massasprint!

Tiro
25 jul. 2020 · 14 keer gelezen · 0 keer geliket

TOUR DE FRANCE – Vandaag stond de 18e tourrit op het programma van Embrun naar Valloire. Een kolfje naar de hand van de sprinters die de groene trui al enkele dagen rond de schouders van sprintkoning Tim Bienen moesten dulden.

De sprinters wisten goed waarvoor ze gekomen waren, een eerste ritzege pakken. Al de vorige sprintzeges stonden op naam van onze landgenoot, ‘sprintkoning’ Tim Bienen. De start begon aarzelend. Het nieuws dat een jonge Oezbeekse renner gisteren in een kermiskoers het leven had gelaten na een val had ook stevig ingehakt op het peloton.

Deze rit bleef gelukkig gespaard van valpartijen. Joran Musgeeuw besloot halfweg koers om de belangrijkste vlucht van de dag voor zijn rekening te nemen. Met Georgé De Slavink in zijn kielzog namen ze een voorsprong van 2 minuten die ze stelselmatig opbouwden tot 25. Toen net voor de finish de twee vluchters alsnog werden opgeslokt door het peloton werd het ploegenspel perfect gespeeld.

Peter Lagan dacht dat de buit al binnen was toen hij een wiellengte voorsprong nam op medesprinters Clarck Ravendish en Andy Beipel, maar dat was buiten onze ‘king’ gerekend. Hoewel hij wat vanuit de achtergrond vertrok, bekroonde hij een mooie ‘remonte’ nog met nipte winst!

TR

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Tiro
25 jul. 2020 · 14 keer gelezen · 0 keer geliket