Het is niet oké

28 jul. 2017 · 6 keer gelezen · 1 keer geliket

Neen, het is niet oké. Het is niet oké dat een vriend mij midden in het zwembad met mijn kont omhoog steekt. Het is niet oké dat zijn vrienden één voor één mijn billen vuurrood slaan. Omdat dat grappig is.


Het is niet oké dat mijn baas mijn rug streelt omdat ik na een teambuilding als laatste achterblijf in de sauna. Het is niet oké dat hij daarna opvallend knipoogt naar mij tijdens een vergadering. Of mij vertelt hoe ik me moet kleden.

 

Het is niet oké dat een collega mij in bed probeert te praten door foto’s te laten zien van zijn vrouw en dochter. Of dat collega’s opscheppen over hun uitstapjes naar de hoeren.

 

Het is niet oké dat een collega mij oneerbare voorstellen doet via de bedrijfs-chat. Dat hij mij sms’jes stuurt tijdens mijn vakantie. Het is niet oké dat hij mij alleen naar zijn bureau roept. En in mijn broek zit in de kantine. Terwijl mijn lief thuis voor ons kind zorgt.

 

Het is niet oké dat ik gierde van het lachen in het zwembad. Dat ik de sauna pas als laatste verliet. Dat ik met die collega tot een kot in de nacht aan de toog hing. Dat ik lustig mee chatte en berichtjes terugstuurde. En genoot in de kantine.

 

Neen, dat is echt niet oké.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

28 jul. 2017 · 6 keer gelezen · 1 keer geliket