It's a beautiful day

30 mrt. 2015 · 9 keer gelezen · 0 keer geliket

De laatste tijd zat mijn bank wel weer erg lekker. Na de winter ben je ook gewend om meer binnen te zijn. Een tijdje terug schreef ik dat ik heerlijk had gewandeld en had me toen voorgenomen te proberen dat dagelijks of in ieder geval regelmatig te doen. Het is natuurlijk wel iedere morgen een discussie punt in mijn gedachten, blijven zitten of in actie komen. Ik probeer dan het gevoel op te roepen dat ik na en tijdens mijn wandeling voel. En dat is goed, het is mooi, lekker, ontspannend en ik kan mezelf een complimentje geven dat ik het toch maar weer heb gedaan. Kleren en wandelschoenen aan, een appel en een mandarijn in mijn zak en naar buiten. Het begon al gezellig, een praatje met een onbekende vrouw die een klein nieuwsgierig hondje aan het uitlaten was. Daarna flink doorgestapt, weer dezelfde route langs dezelfde weilanden, huisjes en heldere slootjes. Saai? Nee, helemaal niet. Je ontdekt iedere keer weer nieuwe dingen, zoals een op de stoep geparkeerde auto, bij een verlaten huis toch iemand gezien, struiken zijn weer verder uitgelopen, een hard blaffende hond zijn territorium beschermend. Het was dus weer heerlijk. Onderweg met de warme zon op mijn gezicht bedacht ik me dat ik mijn tekst (die op een spiegel op het toilet hangt) niet had opgezegd. Ik doe dat altijd op het toilet omdat dat vaak de eerste plek is waar je heen gaat in de morgen. Ik lees en dus spreek hem mezelf iedere dag toe. Daarom moest ik er even goed bij nadenken hoe het ook alweer was. Ik was alleen in the middle of de Ridderkerkse weilanden dus zei het gewoon hardop. Ik herhaalde hem omdat ik het niet de juiste woorden zei. De laatste zin is 'make your life beauTiful'. Waarbij in mijn gedachte opkwam......it's a beauTiful day, the sun is shining. Dus ik zei hardop 'it's a beauTiful daaaaaay', en op dat moment kwam er een fietster voorbij......je begrijpt natuurlijk wel wat ik in zeer korte tijd dacht en voelde! Ik schaamde me en wilde het liefst als een mol in zijn onderaardse gangetje weg kruipen. Ik keek die vrouw aan en ze had een lach op haar gezicht dus heb ik haar vrolijk goedemorgen gewenst. Wat ze verder dacht maakt mij eigenlijk niet uit, ik hoop dat voor haar de dag ook als een mooie dag is begonnen.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

30 mrt. 2015 · 9 keer gelezen · 0 keer geliket