kleine triptiek van de vergankelijkheid

lievenme
26 jun 2016 · 0 keer gelezen · 1 keer geliket

I waar een wij is 
------------------
wij zijn
of we zijn niet
nog niet
of niet meer

 

en beelden
die we vormden
zijn bijna onuitwisbaar
aanwezig op

 

duizenden computers
maar in de hoofden
van enkele vrienden
en onszelf heel even

 

tussen het nog niet
en niet meer
verwijlen wij
worden wij wijlen

 

II herinnering
-----------------

hoe zal ik leven
als er ik niet meer ben?
zal jij aan me denken, en hoe?
en jij, en jij...

 

wij zijn een beeld
een zucht zo lang
een schim van onszelf
een herinnering

 

aan wie wij hadden
kunnen worden
maar door die dood
pas echt werden.

 

gedenk jij mij?
of verlos ik jou
van een zorg
door te gaan?

 

III quid ad aeternitatem? 
------------------------------

wat mag ik doen
in de tijd
die mij gegeven
is

 

tussen
nog niet
en
niet meer?

 

glimlachen
een traan soms
iemand helpen
iets toedekken

 

onthullen
af
en
toe?

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

lievenme
26 jun 2016 · 0 keer gelezen · 1 keer geliket