Kut Zeg II

Amarylis
18 okt 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

De man die houdt van eten en meer 

Ge had me al half nog voor ge binnenkwam. Want het is zaterdagnacht dus ik dans. Want het is zaterdagnacht dus ik besluit dat het tijd is. Dat ik het zal proberen. Dat ik me nog eens zal openstellen voor een ander. Voor het nieuwe. Dus eerst dans ik alleen en dan dansen we samen. En dan hebt ge me helemaal. Wanneer ge over eten begint. Uit het niets. Alsof ge me kent. Praat over uw liefde voor kaas en olijven, giet er wat drank op en ik kus u.

Dat ge na de eerste kus meteen vraagt of ik een lijntje wil doen, ach.  Ge zijt wat enthousiast door gezoen en getast tegen de muur van deze gore tent. Maar ge zijt zeker de slechtste niet. Ge zijt gewoon een eerlijke jongen. Ge zijt een man die van eten houdt en dat schept vertrouwen. Tussen beats en lightshow door praat ge over tapenades, gegrild en schuimpjes. En ik kus u want ge houdt van eten en ik ook.

Dat ge na de tweede kus aan vriend één opsomt wat ge vandaag al allemaal hebt geslikt en gesnoven, dat weet ik niet. Want het is zaterdagnacht en ik dans. En als ik jullie zie praten denk ik fijn, hij houdt van eten en van mijn vrienden. Dat zit ook al goed. Dat kan ook al niet meer stuk. Dat ge na de derde kus aan vriend twee zegt dat ge onlangs met een meisje van veertien hebt geslapen, maar dat het oké was want dat ge dacht dat ze ouder was, dat weet ik niet. Want het is zaterdagnacht en ik dans en terwijl ge babbelt met vriend twee zwaait ge en ik zwaai terug.

Ge vraagt of ge me morgen moogt bellen. Ik zeg dat het goed is. Want ge houdt van eten en ik ook en ik zie ons al samen. Op een keukenschort na naakt roeren in roomsaus, knabbelen op zelfgemaakt brood. Deze gedeelde liefde voor eten, denk ik, dit is een basis om een huis op te bouwen.

‘Niet meegaan’, roept vriend één als ge om drank gaat. ‘Freak’, roept hij, ‘teveel drugs’, roept hij, ‘veertien jaar- what the fuck’, roept hij. En dan zijt ge terug. ‘Ik wil bovenop u liggen’ fluistert ge in mijn oor ‘straks bij mij thuis’. Ge knipoogt en geeft me een cola. Ik durf er niet van te drinken.  Waar zijt ge, stuurt ge als ik op het toilet zit. Ik vloek.
Ik laat mijn cola staan. Ik fiets naar huis.

Ge kunt goed kussen, stuurt ge, ‘s morgens als ik al lang slaap.
Maar ik ook denk ik, stuurt ge.
Knipoog emoticon.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Amarylis
18 okt 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket