Mini-verhalen (2 zinnen lang)

MelanieB
29 nov. 2022 · 1 keer gelezen · 0 keer geliket

Lentezon

Ze staart naar haar thee op het tuintafeltje en ziet hoe de zon zijdelings door het dampende glas schijnt en een dansende schaduw achterlaat. Net wil ze een slok nemen als de kat erbij springt, het glas omverwerpt en haar liefdevol aankijkt alsof ze wil zeggen: gezellig hé, de lente? 

 

Ochtenden

Ik word wakker van het licht dat tussen de spleten van het gordijn de kamer binnenvalt en ik staar humeurig richting het daglicht om de wereld te waarschuwen dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik draai mij om, om zo weer in slaap te vallen, nog even.

 

Weekendkrant

Met zijn oude, versleten badjas over het hoofd getrokken, haastte Leo zich door de gietende regen naar de brievenbus waar hij een verlepte krant half zag uitsteken. Met het doorweekte pak papier in handen liep hij terug naar het warme huis, waar de koffiegeur hem vertelde: het weekend kan beginnen.

 

Witte was

Ze wist dat het enkel voor deze eerste keer spannend zou zijn om zelf de was uit de machine te halen en dus genoot ze dubbel door eerst de frisse net-gewassen-wasgeur op te snuiven en nadien pas de verstrengelde hoop kleren te bekijken. Alles was roze.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

MelanieB
29 nov. 2022 · 1 keer gelezen · 0 keer geliket