Nieuwjaar

1 jan. 2018 · 13 keer gelezen · 0 keer geliket

Mijn goede voornemen voor 2018: niet meer mezelf zijn.

Ik doe zoveel mis, ik doe mensen pijn of kwets hun vertrouwen, gewoon omdat ik mij ben. Onbewust maak ik het anderen heel moeilijk en dat doet me echt pijn. Dat zorgt ervoor dat ik niet meer met mezelf kan leven. 

 

Ik meen het als ik zeg dat dit onbewust gebeurt. Ik besef niet wat ik aan het doen ben. Als ik er dan voor de zoveelste keer op gewezen word, dan breek ik. Hoe kan ik steeds dezelfde fouten blijven maken? Het maakt me een slechte vriendin, een slecht lief, een slechte dochter,... en ik kan het niet aan om dat te beseffen. Want ik doe echt mijn best, dat weet ik. Ik probeer.  Daarom kan ik het niet meer aan om mezelf te zijn, omdat ondanks mijn wil om alles goed te doen, niets echt lukt. Ik stel mama teleur, ik vertel Nick niet genoeg hoe ik me voel, ik zaag over onzinnige dingen tegen vriendinnen die zelf veel meer redenen hebben om te zagen,... Dat spijt me echt zo, maar ik weet niet wat ik moet doen om het beter te doen. Ik loop op de toppen van mijn tenen en ik hou het niet meer. 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

1 jan. 2018 · 13 keer gelezen · 0 keer geliket