Pas op!

Silkevr
30 jan. 2024 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Pas op is een uitdrukking die we gebruiken om iemand te kunnen behoeden voor iets. Helaas, is deze uitdrukking alles behalve doeltreffend. Stel je maar eens voor dat er een steen, uit de lucht, op jouw dreigt te vallen. Het buurmeisje aan de overkant van de straat probeert je te redden. Met al haar macht roept ze luidkeels, "Pas op!". Jij draait met je hoofd in het rond, op zoek naar het gevaar. Tegen de tijd dat je ontdekt wat er gaat gebeuren heeft de steen allang de afstand tot aan je hoofd overbrugt. Met andere woorden, jij bent dan waarschijnlijk dood of zwaar gewond en je buurmeisje heeft dan haar hele leven lang een schuld gevoel, omwille van haar woordkeuze. Moest ze eerder dingen hebben geroepen zoals: "Ren!", "Naar links!", "Duik weg!" of "Steen uit de lucht!", dan zou je het misschien wel hebben overleeft. Kortom "Pas op!" is een hele slechte uitvinding. Ik raad bij deze iedereen aan om dit uit jullie vocabulaire te schrappen.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Silkevr
30 jan. 2024 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket