Recovery Song IV

Manfred
17 jun 2026 · 0 keer gelezen · 1 keer geliket

Recovery Song IV

“de laatste adem”

 

Een deur die niet meer sluit,


de klink roest in mijn hand,


ik draai hem niet meer open.


De ruimte is te klein


voor alles wat ik heb achtergelaten.

 

De vloer is zacht,


ik sta niet meer,


maar zweef ergens


tussen begin en einde


wat ooit het midden was.

 

Buiten, de lucht is grijs,


niet van regen,


maar van iets dat al te lang


boven mijn hoofd hangt

zonder ooit te vallen.

 

De tijd,


ze glipt door mijn vingers


zoals water in een doek


dat niet meer opdroogt.

 

Er is geen klok,


alleen de adem


in de kamer nestelend


dan weer verdwijnt


als de schaduw van een oude stoel.

 

Ik luister naar het niets,


en ergens, diep van binnen,


waar herinneringen zich verstoppen,


hoor ik nog geluid


van een stap die niet meer gezet wordt.

 

Er is geen weg terug,


maar ik weet dat ik hier ben,


en dat dit het laatste is,


laatste adem,


laatste beweging


die niet meer zal stoppen


maar langzaam vervagen.

 

Tekst : Manfred 23 april 2025

Foto : Manfred - Oostende

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Manfred
17 jun 2026 · 0 keer gelezen · 1 keer geliket