Samen sterk tegen ozon

12 okt 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Beste mevrouw Blok,                                              15 oktober 2015

 

Samen sterk tegen ozon!

 

De gemeente Mollegem wil zich samen met jou inzetten om de uitstoot van ozon te verminderen in ons grondgebied.

 

Een verhoging van het ozonpeil is vooral schadelijk voor inwoners met luchtwegenaandoeningen, jonge kinderen en ouderen. Tijdens periodes met hoge ozonconcentraties vragen we deze inwoners dan ook binnen te blijven en geen zware fysieke inspanningen te leveren.

 

Jij kan ook een bijdrage leveren in het verminderen van de uitstoot van ozon. Wist jij dat het gebruik van de fiets of wandelen voor korte afstanden, in plaats van de auto al snel kunnen leiden tot een vermindering van het ozonpeil?

 

Kleine veranderingen in ons dagelijks gebruik van de auto hebben grote gevolgen voor de verbetering van onze leefomgeving.

 

We vragen ook onze handelaars en industrie om hun steentje bij te dragen tot een beter Mollegem.

 

We kiezen bewust voor een vrijwillige inzet van onze inwoners, maar bij een verslechtering van de situatie zal de gemeente verplicht het gebruik van de auto verminderen.

 

Met vriendelijke groet

 

Karin van Hees
consulent preventie en veiligheid
Gsm 012/34.56.78
E-mail Karin.vanhees@Mollegem.be

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

12 okt 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket