Uit de lucht gevallen

Nellie
23 nov. 2013 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Zij staat er ook, de vliegtuigspotter. Klinkt net als psycholoog. Onzijdig. Jij doet dat ook, maar we praten daar niet over. Ik vertel jou ook niet dat ik wel van regen hou die in een ton klettert maar ook van zonlicht dat op kranten valt. Jij telt de types en ik droom liever. Als ik naar boven kijk zie ik de sneeuw en bergen ijskristallen. Ik hou ervan om me de dingen voor te stellen. Graag bedenk ik dat wat nog uitgevonden moet worden. Eigenlijk ben jij degene toch die dat begrijpen kan. De reden kan ik je ook vertellen. Zeekoeien en suikerwolken. Zeekoeien en wolken kunnen samenwerken. De zeekoe heeft een plant ontdekt die suiker maakt met dezelfde eigenschap als poedersuiker. Ze stuift op. Eén keer per jaar regent er daarom suiker uit de lucht. Je moet het wel weten om te kunnen proeven.  Ik schud de druppels van de plu met terugkerend moment voor een bizarre zin. De tandarts heeft me in mijn oor gelikt. 

Ik wil voorzichtig zijn en niet teveel in types denken. Als vliegtuigspotter denk ik aan details. Dat is het leukste. Feilloos flamboyant  zoals zij. Ze heeft ons over Groenland en haar onderzoek verteld. Over de vrouwen die stil in de sneeuw gaan zitten. 

En het raakte me.

herwerkte versie kort verhaal naar zkv met behoud van vooraf gegeven titels naar een opdracht van creatief schrijven 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Nellie
23 nov. 2013 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket