Vermoord of zelfmoord

Lisa
25 jan. 2019 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Rustig ademhalend kwam ik tot rust. Nog steeds was er een wapen gericht op mijn slapen.  ik had iemand beschermt door hiernaartoe te komen. Zenuwachtig hapte ik naar adem. Zeg het, schreeuwde een man. Wat zou ik dan moeten zeggen vroeg ik.  Heb je het gedaan, ervoor gezorgt dat mijn broertje zelfmoord heefd gepleegt. Maakt dat wat uit vroeg ik. Hij gaf geen antwoord, maar schopte me vol in mijn buik. Ik snap best dat jullie boos zijn, maar wat nou als ik er niks mee te maken heb vroeg ik zacht. Ik had er inderdaad niks mee te maken. Ik was de gene die het voor andere mensen opnam. Onschuldige mensen zoals mijn vriendin Belle zat hier eerder vast met nog iemand. Het wapen zakte. Ik zag dat de mannen verdrietig waren, omdat hun broertje zelfmoord wilde plegen. Wat hem half gelukt is. Hij is verlamt, van zijn tenen tot zijn nek. Nooit meer zal hij praten. Het is handerhalfe week geleden gebeurd. Mensen waren geschrokken en leefde mee met de family. Het is een nare gebeurtenis wat door sommige mensen nog aan moeten wennen zoals de broers.  de broers wilde hun woede kwijt door mensen die hun broertje pijn had gedaan ook pijn te doen. Maar ik was diegene die voor mensen opkwam.  In gedachten begon ik de gebeurtenis op een rijtje te zetten. Au, ik vloekte. Nog een klap, alles werd zwart voor mijn ogen. 

1 dag later. 

Vel licht scheen op mijn gezicht. Toen ik me probeerde te bewegen, voelde ik steken van de pijn. De stoel lag omgekeerd. Waar waar ben ik, probeerde ik uit mijn mond te krijgen. Hier zei een mannen stem. Een schaduw bracht zich langzaam voort.  Nog op dezelfde plek zei hij. Het was een van de broers.  die ik hiervoor nog had gezien. Hoe laat is het vroeg ik wat harder. Hij negeerde mijn vraag en zei, je hebt mijn broertje geholpen zover ik weet zei hij nu wat minder stoer. Daar ben ik dankbaar voor zei hij verdrietig. Hij zette me rechtop. Tenminste mijn stoel waarop ik zat echt te genant voor woorden maar goed. Mijn andere broer vind het lief dat je hem holp maar niet genoeg. Je helpt iedereen zover ik weet. Ook de pestkoppen. En zorgt ervoor dat jij de pijn lijd die eigenlijk iemand anders zou moeten lijden.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Lisa
25 jan. 2019 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket