De Ijzerenkruisstraat bleek op 29 april 2023 de broedplek van menig beginnend schrijver. Sommigen zaten al op hun ei te broeden, anderen moesten nog uit hun schelp komen. Vlak onder de arena van de Vlaamse Parlementariërs lag het nest van de Schrijfdag van Creatief schrijven. Vanuit het toepasselijk benoemde 'de schelp' vlogen de schrijfliefhebbers uit naar menige (commissie)zaal om hun hersenen te laten knetteren en hun pen te scherpen. De kunst aan de muren werd herboren in menig creatief schrijfsel. Over de middag bood het centrale nest voedsel voor de lege magen en voor de hongerige zielen. Daarna werd opnieuw geluisterd naar schoonzang (of gekwetter) en werd dit lustig vertaald in melodieuze zanglijnen met woorden als noten. In de slotshow werden enkele docenten die de toon gezet hebben voor deze mooie dag, aan het woord gelaten. Ook de moeder- en vadervogel namen het publiek onder hun vleugels. Er waren enkele prijsvogels die een zetje kregen. Het duo 'Doppio' vertolkte een muzikale act die de universaliteit van harmonieuze klanken benadrukte. Een krachtig slot dat de nieuwe voeder- en kwinkeleerperiode inluidde. Of het signaal gaf om uit te vliegen. Naar de veiligheid van onze schrijftafel, om met de warmte van dat inspirerende broednest zangerig wat neer te pennen, en voldaan onder de veren te kruipen.
Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.
Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.