VOSSENSTREKEN, nieuwe streken!

Sofiane
11 feb 2015 · 61 keer gelezen · 0 keer geliket

De nieuwe crimi van VTM is op z’n minst vernieuwend op een aantal vlakken. Zo wordt er gemoord in Willebroek en niet meer in Brugge, waar men in Aspe de plak zwaaide. Met Joël Van Hoebroeck als regisseur en de rest van het team achter Eigen Kweek, ziet het er naar uit dat VTM een hitserie te pakken heeft. Deze serie is de Vlaamse variant van het Britse format New Tricks. In Vossenstreken staat voor één keer een dame aan het hoofd van de Cel Onopgeloste Zaken, een uitstekende Barbara Sarafian. Andere bekende namen zijn Jappe Claes, Vic De Wachter en Karel Vingerhoets. Niet opnieuw diezelfde oude bende acteurs, hoor ik u denken. Het team zelf wordt in de reeks voorgesteld als een stel uitgebluste rechercheurs op de rand van een midlifecrisis of burn-out, maar de tragikomische humor houdt elke aflevering toch boeiend en de non-traditionele camerastandpunten des te meer. Zo werkt Van Hoebroeck met over-the-schouldertechniek, maakt hij duchtig gebruik van grote ruimtes en speelt hij met lichtinvallen. Een korrelige filter en de nonchalante naturel die de acteurs hanteren, werken in het voordeel van de kijker. Geen soap-achtige elementen in de dialogen of het camerawerk te bespeuren. De plots zijn minder voorspelbaar en geloofwaardig. Vossenstreken schudt nieuwe streken uit de losse pols. Meer van dat!

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Sofiane
11 feb 2015 · 61 keer gelezen · 0 keer geliket