WIJ HEBBEN JOUW MEDEWERKING NODIG!

Lut
11 okt 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

WIJ HEBBEN JOUW MEDEWERKING NODIG!

 

 

Geachte mevrouw         Geachte heer

 

Ben jij bekommerd om jouw gezondheid?
Heb jij last van astma of allergie?
Is iemand uit jouw gezin of buurt allergisch?
Vind jij een gezond leefmilieu in Mollegem belangrijk?

Heb je ‘ja’ geantwoord op één van deze vier vragen?
Lees dan zeker verder!

De weerman voorspelt hoge ozonconcentraties voor volgende week. Gevoelige personen kunnen hierdoor last krijgen van benauwdheid, prikkende ogen, prikkelhoest en gezwollen slijmvliezen.
Ben je allergisch of ouder dan 70?  Blijf dan  overdag zoveel mogelijk binnen!

 

Nee, binnen blijven bij mooi weer is niet leuk! Maar samen kunnen wij ervoor zorgen dat de ozonconcentraties niet te hoog worden. Zo kan iedereen van het zonnetje genieten.
Dat is zelfs heel eenvoudig!
Laat je auto of motor zo veel mogelijk in de garage de volgende dagen.
Uitlaatgassen verhogen immers het ozongehalte in de lucht.
Als er minder auto’s rondrijden, kunnen we met zijn allen van zuivere lucht genieten.

 

Natuurlijk werken ook de bedrijven met ons mee. Het gemeentebestuur vroeg hen om de nodige maatregelen te nemen.

 

Wij vertrouwen erop dat iedereen meehelpt.
Zo kunnen we vermijden dat de ozonconcentraties te hoog oplopen.
Bij té hoge concentraties moet de burgemeester onze zwakkere dorpsgenoten in bescherming nemen. Dan zal hij alle verkeer in onze gemeente verbieden.
Maar zo ver hoeft het niet te komen.

Wij rekenen op jou, inwoner van Mollegem!

 

Jan Janssen
Schepen van milieu Mollegem
in naam van het gemeentebestuur

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Lut
11 okt 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket